וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לאומי לפטריוטיזם, צו נגד "אובמה קר": הצעדים הראשונים של טראמפ

21.1.2017 / 3:00

הנשיא הנכנס ביטל את תקופת הצינון לשר ההגנה המיועד שלו וחתם על צו נשיאותי שנועד "להקל על הנטל הכלכלי" של רפורמת הבריאות של קודמו בתפקיד. אתר הבית הלבן עודכן עם המדיניות החדשה: פיתוח מערכות הגנה נגד טילים מאיראן ומצפון קוריאה

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש (שישי) על החלטות ראשונות בתפקיד, זמן קצר לאחר טקס השבעתו בוושינגטון, שכללו את שליחת מינויי הממשל שלו לסנאט והכרזה על "יום הפטריוטיזם הלאומי". דוברו של הנשיא הנכנס שון ספייסר הוסיף כי טראמפ גם חתם על ביטול תקופת הצינון הדרושה לשר ההגנה המיועד שלו, גנרל ג'יימס מאטיס.

במהלך הלילה אישר הסנאט פה אחד את מינויו של מאטיס לתפקיד. לאחר מכן, השביע סגן הנשיא מייק פנס את מאטיס ואת ג'ון קלי לתפקיד השר לביטחון הפנים. זאת, לאחר שמינויו שלהאחרון אושר בסנאט ברוב של 88 תומכים לעומת 11 מתנגדים. טראמפ קרא לסנאט לפעול במהרה כדי לאשר את המינויים של יתר חברי הקבינט. בנוסף לכך, עם כניסתו לבית הלבן, חתם טראמפ על צו נשיאותי שמנחה את הרשויות להקל על הציבור את הנטל של רפורמת הבריאות של הנשיא היוצא "אובמה קר".

לאחר השבעתו של טראמפ, התעדכן אתר הבית הלבן ובו נכתב כי הממשל החדש יפתח מערכות הגנה נגד טילים במטרה להגן על ארצות הברית מפני איראן וקוריאה הצפונית. בהודעה באתר לא נמסר אם המערכת תהיה שונה מאלו שכבר עתה נמצאות תחת פיתוח, את עלותה או את אופן מימונה.

עוד בוואלה! NEWS:
ניפוץ חלונות וחסימות כבישים: הפגנות מחאה נגד טראמפ
"הם טיפשים, היא אידיוטית": הרגעים הגדולים מדרכו של טראמפ לנשיאות
אז והיום: השבעת טראמפ מחווירה לעומת קרנבל אובמה ב-2009

דונלד טראמפ בעת השבעתו לנשיאות ארצות הברית, גבעת הקפיטול 20 בינואר 2017. GettyImages
טראמפ במהלך טקס ההשבעה, אתמול/GettyImages
מלניה ובארון טראמפ בעת השבעת דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, וושיגנטון, 20 בינואר 2017. GettyImages
מלינה וברון טראמפ בטקס/GettyImages
השבעת הנשיא דונלד טראמפ, גבעת הקפיטול. 20 בינואר 2017. GettyImages
מאות אלפים הגיעו לטקס ההשבעה של טראמפ/GettyImages

באתר פורטה גם המדיניות הסביבתית הצפויה של טראמפ, שבה הובטח לבטל יוזמות וצווים של הנשיא היוצא ברק אובמה. "הנשיא טראמפ מחויב לבטל מדיניות מזיקה ולא הכרחית. ביטול המגבלות הללו יעזור לעובדים האמריקנים ויגדילו את המשכורות שלהם ביותר מ-30 מיליארד דולר בשבע השנים הבאות".

הממשל החדש גינה גם במצע שלו את האווירה האנטי-משטרתית" בארצות הברית וקרא להגברת האכיפה. "זאת אווירה מסוכנת ומוטעת. ממשל טראמפ יסיים זאת", נכתב באתר. עוד הבטיח האתר המעודכן כי הנשיא ה-45 של ארצות הברית עדיין מחויב לבנות חומה בגבול עם מקסיקו כדי לעצור את ההגירה הבלתי-חוקית.

ברק אובמה עולה למסוק צבאי בעזיבתו את הבית הלבן, 20 בינואר 2017. GettyImages
אובמה עולה המסוק אחרי שנפרד מטראמפ/GettyImages
מישל וברק אובמה לצד דונלד ומלניה טראמפ בטקס ההשבעה לנשיאות ארצות הברית, גבעת הקפיטול 20 בינאור 2017. GettyImages
אובמה מנשק את ידה של רעייתו מישל/GettyImages

במהלך נאומו טראמפ שב על הבטחות הבחירות שלו, בעיקר בנושאים כלכליים."האמריקנים רוצים בתי ספר טובים, שכונות בטוחות ועבודות טובות", אמר. "אלו דרישות הגיוניות, אבל עבור אזרחים רבים, מציאות אחרת קיימת. פשיעה, סמים, ששדדו כל כך הרבה חיים ובזבזו פוטנציאל. מסע ההרס הזה מפסיק כאן ועכשיו. אנחנו אומה אחת, והכאב שלהם הוא הכאב שלנו, ההצלחה שלהם תהיה ההצלחה שלנו. אנחנו חולקים בית אחד, ויעד אחד. אני נשבע אמונים היום לכל האמריקנים".

"אנחנו לא רק מחליפים ממשל, אלא מחזירים את הכוח אל העם", אמר. לדברי הנשיא ה-45, "זמן רב מדי, קבוצה קטנה קצרה את הפירות והשאר נשאו את העול. העם לא קיבל נתח מההצלחה. הניצחון של הפוליטיקאים לא היה הניצחון שלכם".

מסוק צבא ארצות הברית עם הזוג אובמה לאחר עזיבתם את הבית הלבן, וושינגטון 20 בינואר 2017. GettyImages
המסוק של אובמה עוזב את וושינגטון/GettyImages

הנשיא הנכנס חזר על ביקורתו כלפי הסיוע הכלכלי הנדיב שמעניקה ארצות הברית למדינות זרות. "מימנו צבאות זרים, הגנו על גבולותיהן של מדינות אחרות - בעוד שאנו מסרבים להגן על גבולותינו", טען טראמפ. "עכשיו אנחנו מסתכלים רק לעבר העתיד. נאספנו כאן היום כדי להבהיר לכל מדינה בעולם שמהיום אמריקה תהיה ראשונה. כל החלטה על יחסי חוץ, על הגירה, נועדה להיטיב עם אמריקנים ועם אמריקנים עובדים. הגנה תוביל לשגשוג ולכוח. אלחם עבורכם ולעולם לא אאכזב אתכם. אמריקה תתחיל לנצח שוב, כמו שהיא לא ניצחה אי פעם. נחזיר את העבודות, נחזיר את הגבולות, נחזיר את העושר, ונחזיר את החלומות שלנו".

טראמפ אמר כי "אנחנו לא רוצים לכפות את אורח החיים שלנו על אף אחד, אלא אנחנו נהיה אור לאומות. נאחד את העולם נגד הטרור האסלאמי ונמחה אותו מעל לפני האדמה". לדבריו, "כשאמריקה מאוחדת היא בלתי ניתנת לעצירה. אל חשש, אנחנו מוגנים, ותמיד נהיה מוגנים בזכות אנשי הצבא וכוחות אכיפת החוק הנהדרים, ונהיה מוגנים על ידי האל".

(עדכון ראשון: 21:04)

השבעת הנשיא דונלד טראמפ, גבעת הקפיטול. 20 בינואר 2017. GettyImages
טראמפ במהלך טקס ההשבעה/GettyImages
מפגינים סמוך לאתר ההשבעה של דונלד טראמפ, וושינגטון, 20 בינואר 2017. רויטרס
מפגינים נגד טראמפ לפני טקס ההשבעה/רויטרס
הנשיא דונלד טראמפ לקראת השבעתו, גבעת הקפיטול וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
הנשיא דונלד טראמפ לקראת השבעתו, גבעת הקפיטול וושינגטון. 20 בינואר 2017/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully