וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגים הראשונים שחצו את מנהרת הראל מרוצים: "היה שווה את הסבל"

20.1.2017 / 13:30

לאחר שנפתחה לתנועה המנהרה בכביש 1, הנהגים הראשונים שעשו את הדרך המקוצרת בין הבירה לגוש דן הביעו ברובם שביעות רצון מרמת הגימור. "הכביש יפה מאוד, נהנינו". אחרים נשמעו פחות נלהבים: "אין מחשבה עד הסוף"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ורד לידני

הנהגים הראשונים שנסעו היום (שישי) במנהרת הראל בכביש 1 שנפתחה הבוקר רשמית לתנועה נשמעו ברובם מרוצים מקיצור הדרך והנוחות. "היה נהדר", אמר יונה, "פשוט נפלא, הרבה יותר קל, הרבה יותר פתוח, הרבה יותר חופשי". ג'מאל, נהג מונית, אף נתן לכביש ציון עשר. "היה מעולה, כביש ישיר בלי פקקים", העיד.

ניסים דוד מגבעת זאב שיבח את מי שהיה אמון על העבודות. "תענוג, כל הכבוד להם, עמדו בעבודה יפה ובזמנים. זה קיצר את הדרך". גם דוד בוזגלו הביע שביעות רצון: "מעולה, היה שווה את הכסף, את הסבל, הכול שווה". ארי, תושב לונדון שמרבה לבקר בישראל, סיפר לוואלה! NEWS על מגמת השיפור בכבישים בשנים האחרונות. "הכבישים פה משתפרים הרבה, הכביש מאוד יפה טוב ומהיר. אני לא גר פה, שמעתי אתמול שפותחים והיום זה קיצר לי את הדרך", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש על חקירות נתניהו: "העובדה ששימשתי מזכיר אינה עילה לפסילתי"
במקביל להשבעתו: "ארה"ב חוקרת תשדורות בין אנשי טראמפ לרוסיה"
מועצה אזורית נגד בסיס צה"ל: "מתחמק מתשלום ארנונה עדכנית"

שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פתיחת מנהרות הראל וגשר מוצא, כביש 1. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"ציון עשר". מנהרת הראל, אתמול/נועם מושקוביץ

גבי שטרית עובד כנהג הסעות ילדים ונוסע בין שלוש לארבע פעמים ביום במקטע שבין ירושלים למחלף נווה אילן. "לי נראה יפה ובטיחותי ואני מקווה שיזרום יותר מהר. אני נוסע כל יום עד טלזסטון, בקטע הבעייתי ביותר וזה קריטי בשבילי". נהג נוסף אף הפריז וטען כי "כל העבודה של הכבישים זה עבודת קודש". מומי בן חמו, נהג מונית, הציע דווקא לכל הקנאים "לחיות ולסבול". הוא גינה את הביקורת נגד שר התחבורה והממשלה, ואמר: "שיסבלו הקנאים ,יש עשייה בישראל רק צריך לתת כבוד".

פתיחת המנהרה בכביש 1 לא התקבלה במחמאות על ידי כל הנהגים. יוסי שיינפלד משכונת רמות בירושלים היה מודאג מדרכי הגישה למבשרת ציון. "אני מקווה שמי שתכנן יודע מה שהוא עושה, זה לא בדיוק נראה כך, אין מחשבה עד הסוף עם המחלף של מבשרת ציון".

גם הילה ממעלה אדומים הזהירה ממצוקתם של תושבי מבשרת ציון. "זה גרוע מאוד למי שגר בקסטל ומבשרת ציון. במקרה חירום זה עלול להיות אסון", טענה. נג'אח ממזרח ירושלים מצדו סבור שהכביש החדש עדיין ייצר פקקים. "הכביש יותר טוב ממה שהיה, אבל במקום שבו פותרים פקק, לפניו נוצר פקק יותר גדול. עכשיו בכביש תשע יהיה יותר בלאגן, לא צריך לפתור מקום אחד כשבמקום אחר נהיית בעיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פתיחת מנהרות הראל וגשר מוצא, כביש 1. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
נתניהו וכץ בטקס פתיחת המנהרה, אתמול/נועם מושקוביץ

אתמול בבוקר חנכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ את המנהרות החדשות בטקס חגיגי. הקטע החדש אמור להביא לסיומם חודשים רבים של עבודות שגררו החרפה בעומסי התנועה. אורכן של המנהרות, שייפתחו לשני כיווני הנסיעה, הוא 800 מטרים וקוטרן כ-15 מטרים. בכל צד במנהרה יהיו שלושה נתיבי נסיעה ותקרתן תהיה גבוהה במיוחד, כך שתאפשר גם לכלי רכב גבוהים לעבור.

בשלב הראשון, נפתחו לתנועה במנהרות הראל ובגשר מוצא החדש שני נתיבים, מתוך שלושה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות, ייפתחו לתנועה שלושת הנתיבים של המנהרות, הגשרים והכביש החדש ותורגש הקלה בזרימת התנועה בדרך לירושלים וממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully