וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד יוזמת: הגבלת כהונת ראש ממשלה ודחיית הגשת אישום לאחריה

20.1.2017 / 9:15

שרת המשפטים בוחנת הצעת חוק ממשלתי שתגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים, שבמהלכן לא יתאפשר להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות צווארון לבן. הצעת החוק לא תחול על ראש הממשלה המכהן נתניהו

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

(עורך ynet לשעבר מוסר עדות בלהב 433, אתמול)

שרת המשפטים איילת שקד בוחנת הצעת חוק שתגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים, שבמהלכן לא יתאפשר להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות צווארון לבן. מדובר בהצעת חוק ממשלתית, שלא תחול על ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו.

הצעת החוק נחלקת לשניים, החלק הראשון עוסק בהגבלת הכהונה ואילו השני באי-הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין עבירות של חטא ועוון בעבירות צווארון לבן. לפי ההצעה, הליכי החקירה ימוצו במהלך תקופת הכהונה המוגבלת של ראש הממשלה, אולם הגשת כתב האישום תידחה לאחר סיום תפקידו.

"כהונה של שמונה שנים מאפשרת מצד אחד זמן רב לעריכת שינויים אמתיים וליישום מדיניות, ומצד שני המשך כהונה מעל פרק זמן זה אינו מחזק את בריאותה של הדמוקרטיה", הסבירה שקד את הצעת החוק. "עם זאת, בזמן כהונתו של כל ראש ממשלה יש ערך ליציבות שלטונית על מנת לקיים כלכלה יציבה, דאגה לביטחון אזרחי מדינת ישראל ולשמור על כלל האינטרסים של העם".

לקריאה נוספת:
ח"כ אמסלם: לאסור קיום חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעבירות קלות
פרקליט המדינה על חקירות נתניהו: "הלחצים על המערכת לא יעזרו"
אהוד ברק תוקף את היועמ"ש: "אובדן מצפן בטיפול בפרשות ביביגייט"

שרת המשפטים איילת שקד בישיבת סיעת הבית היהודי, 16 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
שקד/נועם מושקוביץ

לטענת שקד, "בחירות תדירות מובילות לטלטלות של ממש עבור החברה האזרחית וגורעות מיליארדי שקלים מקופת המדינה. אי לכך נכון לדאוג לבצר את המשילות ולהבחין בין מקרים הדורשים הליכה לבחירות מחודשות לבין כאלו שלא. מטרת החוק שמירה על טוהר המידות לצד היכולת למשול".

הצעת החוק של שרת המשפטים מקבילה להצעת חוק שהגיש יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) ונמצאת על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה ביום ראשון. הצעת החוק הזו נועדה לאסור קיום חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בגין עבירות קלות שעונשן עד שישה חודשי מאסר. אמסלם יזם את הצעת החוק עוד בקיץ והגיש אותה בתחילת החודש. עם זאת, הדיון עליה צפוי להידחות בשל הצעתה של שקד.

"ב-30 השנים האחרונות לא היה ראש ממשלה אחד שלא היה עסוק בחקירות", כתב באוגוסט בעמוד הפייסבוק שלו. "ראש ממשלה בישראל הוא התפקיד החשוב ביותר, עליו לקבל החלטות הרות גורל. אי אפשר להעסיק אותו כמעט בכל יום בחקירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully