וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט אזריה: הפרקליטות תבקש שלוש עד חמש שנות מאסר

20.1.2017 / 0:28

לפי ההערכות, העונש שתבקש הפרקליטות הצבאית להטיל על החייל שהורשע בהריגה יהיה קרוב יותר לסף הענישה הנמוך. האם אושרה התמוטטה: "המשפחה המומה שמידע כזה מודלף לפני שמעדכנים את הסנגורים"

צילום: מתוך דף הטוויטר של גל הירש וכנס חיפה למנהיגות, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מפקד פיקוד דרום מתייחס לפרשת אזריה)

הפרקליטות הצבאית צפויה לבקש להטיל על החייל אלאור אזריה, שהורשע בתחילת החודש בהריגה ובהתנהגות בלתי הולמת בגין ירי במחבל מנוטרל בחברון בחודש מרץ האחרון, עונש מאסר של שלוש עד חמש שנים – כך מסרו אמש (חמישי) גורמים בפרקליטות. על פי ההערכות, הבקשה תהיה קרובה יותר לסף הנמוך. דיון הטיעונים לעונש מתוכנן להיערך ביום שלישי הקרוב, לאחר שנדחה לבקשת סנגוריו של החייל.

משפחת אזריה מסרה כי לאחר שהאם אושרה שמעה על כוונת הפרקליטות, היא התמוטטה ופונתה בדקות האחרונות לבדיקות. "בני המשפחה המומים שמידע כזה מודלף לתקשורת, לפני שמעדכנים את סנגוריו של אלאור", נמסר מטעם המשפחה.

עוד מסרה המשפחה כי "בתום פגישה שיזמה הפרקליטות הצבאית השבוע, שבה לא עלתה כל הצעה קונקרטית, נתבקשו עורכי הדין של אלאור לשמור את דבר קיומה בסוד". לדבריהם, "צר לנו מאוד שגורמים בפרקליטות הדליפו אותה - ועוד בצורה מעוותת ומגמתית, כולל פרטים שכלל לא עלו בפגישה".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של אזריה בשיחה עם מח"ט כפיר: "קיבלנו איומים מגורמי טרור"
עורך דינו של אזריה לפרקליט הצבאי: לחקור את מפקד חטיבת כפיר
מח"ט כפיר הציע לאביו של אזריה ייעוץ משפטי ופגישה עם בכירים

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
אזריה בבית הדין, בתחילת החודש/AP

בתגובה שהעבירה בשבוע שעבר לבקשת דחיית הדיון של הסנגורים נרמז כי איכות שירותו והצטיינותו של אזריה עשויות לעמוד לזכותו במכלול השיקולים לגזר הדין שיוטל עליו. הסנגורים, עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, טענו כי הם זקוקים לזמן נוסף על מנת לאתר את עדי האופי ולהכינם. כעת נודע לפרקליטות כי הסנגורים נערכים להציג יותר מעשרה עדים, והם כעת בשלבי ראיונות של העדים.

שלושת שופטי בית הדין הצבאי קבעו כי סמל אזריה אשם בהריגת המחבל המנוטרל, עבד אל-פאתח א שריף, לאחר ניסיון פיגוע בחברון במרץ האחרון. הם קבעו כי אזריה פעל מתוך נקמה וביססו את הקביעה מדבריו אחרי הירי: "מגיע למחבל למות".

אחרי הרשעתו של אזריה, הודיע עורך הדין הבכיר יורם שפטל כי הוא מצטרף לצוות ההגנה לשלב הערעור. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS טען עו"ד שפטל כי "מי שנוהג באופן בריוני למדי זאת הפרקליטות הצבאית".

לדבריו, "בית המשפט התחנן בפניהם פעם אחר פעם ללכת להליך של גישור, הסנגורים והנאשם הסכימו מיד". הוא טען כי "מי שדחה את ההצעות על הסף היא דווקא התביעה הצבאית שמתאפיינת מתחילת התהליך בצימאון בלתי נדלה לדמו השפוך של אזריה. אנחנו תמיד מוכנים לשמוע הצעות, לא אומרים שנקבל אותם".

אלוף פיקוד דרום אייל זמיר התייחס לאחר הפסיקה להרשעתו של אזריה, ואמר כי מאז התקרית אין שום חשש בקרב חיילי צה"ל. זמיר הדגיש בדבריו בכנס חיפה למנהיגות כי "לוחות ערכי צה"ל שנמצאים בכל חדר דיונים אינם רק פלקטים. אי אפשר להתפשר על ערכי צה"ל, אחרת נאבד את הסמכות המוסרית שלנו".

גם אלוף (במיל') אבי מזרחי התייחס להרשעה ואמר כי הוא "מתקשה להבין איך יכול להיות אדם אחד שחושב שאזריה פעל נכון". הוא הוסיף כי הוא מוטרד מכך שסקרים רבים מצביעים על כך שרוב הציבור תומך בירי.

"לפי התחקיר, התברר שהמפקדים בשטח הבינו מהשנייה הראשונה, ללא קשר לסרט שיצא אחר כך, שמדובר באירוע חריג - ודיווחו עליו", אמר מזרחי. "זו תקלה ברמה לאומית, זו מדינה בהפרעה. אין הגדרה אחרת".

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully