וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי העירייה שהתלוננו על ראש העיר אור יהודה חוששים מנקמה: "ננטשנו"

19.1.2017 / 18:50

יותר ממאה עובדים חתמו על עצומה ובה הם מבקשים מפרקליט המדינה לערער על "העונש הקל וחסר הפרופורציה" שהוטל על ראש העיר לשעבר דוד יוסף. לטענתם, הוא מאיים עליהם באמצעות מקורביו: "התרת גזר הדין על כנו מהווה התרת דמנו"

צילום: טליה קדוש, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דוד יוסף נידון לשנתיים מאסר, דצמבר 2016)

יותר ממאה עובדי עיריית אור יהודה והמתנ"ס העירוני חתמו בימים האחרונים על עצומה במחאה על העונש הקל לדבריהם, שהטיל בית המשפט על ראש העיר לשעבר דוד יוסף. בחודש שעבר הורשע יוסף בשורה של עבירות מין ושחיתות, ובית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו שנתיים מאסר בפועל וכן קנס כספי בגובה 30 אלף שקלים - פיצוי למתלוננות נגדו.

בעצומה ביקשו העובדים מפרקליט המדינה, שי ניצן, לערער על "העונש הקל וחסר הפרופורציה" שהוטל על דוד. "אנו רואים בחומרה את העובדה שבית המשפט התעלם ממשמעות שחרור יוסף ממאסרו ממש לקראת מועד הבחירות הבאות לראשות עיריית אור יהודה, שיתקיימו בנובמבר 2018, וזאת בשל אי קביעת הקלון על העברות בהן הורשע", כתבו.

עוד בוואלה! NEWS:
הלילה: חלק מכביש 1 ייסגר לתנועה עד הבוקר לקראת פתיחת המנהרות
"עשיתי טעויות, הייתי אטום": אלון חסן מכה על חטא
הפגנות ובנייה מחדש: צעדי המחאה של המגזר הערבי לפינוי הכפר הבדואי

ראש העיר אור יהודה לשעבר הורשע בעבירות מין ועבירות שחיתות. טל אנגלנדר
יוסף בבית השפט, בחודש שעבר/טל אנגלנדר

הם הוסיפו כי הם חוששים מנקמה ודורשים לקבל הגנה מהמדינה בשל "איומיו". "האסיר כבר שולח שליחים המודיעים על 'נקמתו' הקרבה. אם לא יוגש ערעור על העונש המגוחך, אנו נצא בקמפיין ציבורי לכל עובדי המדינה והרשויות בישראל להפסיק לחשוף שחיתויות בעתיד", כתבו. "לא יעלה על הדעת שרשויות המדינה התעלמו במשך שנים ממעשיו הפלילים ועצמו עין כלפי הנזק לציבור העובדים".

לטענתם, "המדינה ממשיכה להתעלם גם כעת מעבירות פליליות חמורות שנעשו מרגע הגשת התלונה במשטרה. איומים מפורשים על העובדים לחזור מעדותם, הדחת עדים ושיבוש הליכי חקירה ומשפט". לסיום כתבו העובדים כי "התרת גזר הדין על כנו מהווה התרת דמנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצומת עובדי העירייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסף הורשע ב-16 מתוך 25 האישומים נגדו, רובם נגעו לעבירות תקיפה, לאחר שיותר מעשר נשים העידו נגדו. בנוסף, הוא הורשע בעבירות מנהל לא תקין, שימוש לרעה בכוח המשרה והפרת אמונים. בהקראת העונש אמר השופט דוד רוזן כי "בהזדמנויות שונות, בעשרות מקרים, גנב הנאשם כספים ציבוריים, חילק מלגות, הכספים הוצאו מהקופה הציבורית והנאשם קנה בכסף את לבם של מקורבים, אזרחים שחפץ בטובתם לא כמעשה חסד של רחמים. הנאשם הורשע בעבירות הטרדה ומעשים חמורים - התמונה שהצטיירה היא קשה וקודרת".

רוזן הוסיף כי "הוא תקף נשים שהזדמנו במקרה או לא ללשכתו. מדובר במעשים מכוערים שנשאו איתם ביזוי והשפלה. מעל ההשפלה בפגיעה בגוף ובנפש, נאלצו הקורבנות להתמסר לו ולהיענות לדרישותיו על מנת להבטיח את מקום עבודתן. לא היה בכוחן של הנשים לצאת נגדו, הן היו זקוקות למקום עבודתן. הנאשם היה שקוע ומושקע בתאוותו ולא פחות בלהפגין את כוחו מול אותן נשים".

"המילה שהכי חסרה בגזר הדין היא 'קלון'"

"גם אני מנפגעות דוד יוסף", אמרה לוואלה! NEWS ל', אחת מעובדות העירייה. "גזר הדין המגוחך עורר בי זעם וכעס נוראי. עד שכמה עובדות עירייה אגרו סוף סוף אומץ והלכו להעיד נגד ראש העיר על המעשים השפלים שלו, גם אם במחיר של פירוק משפחות, מגיע גזר הדין מגוחך הזה".

"למה הנהג של ראש הממשלה שהטריד נשים קיבל 15 שנה ועם יוסף פתאום השופט רחום? פנינו לפרקליטות המדינה כדי לקבל תשובה ברורה האם הפרקליטות מתכוונת לערער על פסק הדין", הוסיפה. "דוד יוסף השליט טרור בשמונה השנים בהן כיהן, בשנים אלה עובדות עירייה פיתחו תסמונת של נשים מוכות מחשש שיוסף ימצא אותן וימשיך להתעלל ולפגוע בהן. מקורביו מסתובבים בעיר וצועקים לכל עובר אורח: 'דוד עוד יחזור בענק', מבטיחים לתושבים ש'בקרוב דודו יראה לכולם מאיפה באמת משתין הדג'. זה מפחיד וגורם לפאניקה". לדבריה, היא מקווה שהמתלוננים נגד יוסף יזכו מהמדינה בהגנת "חושפי שחיתויות".

גזר הדין של דוד יוסף, לשעבר ראש עיריית אור יהודה, 18 בדצמבר 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה!
"תחושה של אי-נוחות". יוסף בבית המשפט, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, טליה קדוש

גם ס', עובד נוסף בעירייה, זעם על גזר הדין. "עברתי על גזר הדין עשרות פעמים, המילה שהכי חסרה לי בו היא 'קלון'. איפה אותם 'לוחמי הצדק' מהפרקליטות? איזה מסר זה יעביר לראשי הרשויות, שאפשר להשתין מהמקפצה על החוקים, להטריד מינית עובדות עירייה, לגנוב מהקופה העירונית, ובעיקר בכייף שלך, תתנהג כקיסר בחצר ביזנטית כמו בימי יוון העתיקה", אמר.

"לשמוע במו אוזננו את יוסף מסתובב ברחבי העיר ומודיע בקולו: 'אני חף מפשע', אני הולך לחזור למרוץ בשנת 2018', גורמת לעובדים בעירייה תחושה של אי-נוחות, פשוט נטשו אותנו", הוסיף. "המחשבה הזאת, שיוסף יחזור לשלוט בעירייה או שיריץ מועמד 'בובה' מטעמו, לא נותנת לי מנוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully