וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נענו לקריאת האם – והגיעו להיפרד מסלבה בדרכו האחרונה

19.1.2017 / 15:19

כ-2,000 בני אדם מלווים בדרכו האחרונה את רב"ט סלבה גרגאי שנהרג בתאונת נגמ"ש ברמת הגולן. "ברגע ששמעתי שהמשפחה זקוקה לכתף תומכת, היה לי ברור שאגיע להלוויה", סיפר חייל שנחשף לפניית אמו ברשת

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: חבריו של גרגאי בסרטון לזכרו)

כ-2,000 איש הגיעו היום (חמישי) לבית העלמין הצבאי בראשון לציון, ללוות את רב-טוראי סלבה גרגאי בדרכו האחרונה. ההמונים הגיעו לאחר שבפייסבוק התפרסמה בקשה להגיע להלוויה ולחלוק לו כבוד אחרון. "הוא היה שם בשבילנו, ועכשיו אנחנו כאן", סיפר רונן חי, תושב ראשון לציון שהגיע בעקבות הקריאה ברשת. "היה לי מובן וחשוב להגיע לתת כבוד, לתמוך במשפחתו ברגעים הקשים".

ליאור, חייל בחטיבת כפיר, אמר כי "מותו הטרגי של סלבה הוא סיפור מזעזע. ברגע ששמעתי שהמשפחה זקוקה לכתף תומכת ברגעים האלה, היה לי ברור שאגיע עם החברים מהיחידה לתת כבוד אחרון לאח שלנו שנפל כששמר על ביטחון ישראל". להלוויה הגיעה גם שרת הקליטה סופה לנדבר וחברי כנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
קריאה להגיע להלוויית החייל שנהרג בתאונת הנגמ"ש: "בואו לתמוך באמו"
חייל צה"ל נהרג בהתהפכות טנק במהלך אימון ברמת הגולן
חייל נפצע קשה בתאונה בשיזפון; הופסקו האימונים על מרכבה סימן 4

הלוויתו של החייל סלבה גרגאי שנהרג בתאונה בבסיס אל פורן, בית העלמין הצבאי ראשון לציון. ינואר 2017. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אור רביד
מאות בהלווייתו של גרגאי/אור רביד, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

רב"ט ויאצ'יסלב (סלבה) גרגאי נהרג לפני שלושה ימים בתאונת נגמ"ש ברמת הגולן, ובהודעה בפייסבוק על הלוויתו נכתב כי "לחייל אין משפחה בישראל מלבד אמנו טניה, אביו הביולוגי מרותק למיטתו באוקראינה בגלל מחלה קשה ולא יוכל להשתתף בהלוויה. אמו קוראת לעם ישראל להגיע ולחלוק לבנה כבוד אחרון". הפוסט נחתם בקריאה: "כל ישראל ערבים זה לזה – בואו לתמוך באמו של החייל וללוות את סלבה בדרכו האחרונה".

"ויאצ'סלב נפל בעת מילוי תפקידו בחטיבת גולני", ספד לו מפקד הגדוד עדי גנון, "הוא הצטיין בלימודי התיכון, התגייס ביוני ובחר בשירות מאתגר בחטיבת גולני. על אף שהיה חייל חדש, הפגין יכולות טכניות גבוהות. אדם צנוע, אכפתי, בעל לב חם ומוסר עבודה גבוה ומוטיבציה. מפקדיו ראו בו חייל אחראי שמועד להיות קצין. חיוכו יהיה חקוק בלבנו".

חברי הילדות הקליטו את השיחה האחרונה עם רב"ט גרגאי: "מעולם לא חשף את חולשותיו". שי מכלוף
רב"ט גרגאי, נהרג בתאונה ברמת הגולן/שי מכלוף

חברו מהיחידה, שיר, סיפר כי "אמרנו לך שהגדולה של המחלקה זה האחדות שלה, ותוך ימים ספורים הפכת לחלק מהמחלקה. תמיד עם חיוך, ניצוץ אלוהי – נתת מוטיבציה לכולנו, והמטרה שלך תמיד הייתה להיות טוב יותר. אף אחד עדיין לא מעכל את האסון", אמר החבר, "זאת צלקת לכל החיים. אנחנו מפורקים בנפש וחזקים בראש, בוכים עם משפחתך שעכשיו תהיה חלק ממשפחתו, אוהבים וכואבים".

מחנכו של סלבה מבית הספר נזכר ב"עיניים הנוצצות עם החיוך הגדול. תמיד אופטימי, אף פעם לא ויתרת. אמרת לי שמאוד רצית לתרום במסגרת שירות משמעותי. היית בשבילי בן משפחה. נזכור אותך לעד".

בשל העובדה שאינו יהודי, החייל נקבר במרחק מה מקברים אחרים. בין הקבר האחרון בחלקה, של איש שב"כ, לבין קברו של גרגאי, נפרס מרחק של כמה מטרים. אנשי משרד הביטחון הגיעו הבוקר לבית העלמין לחפור את הקבר, והניחו שקי חול ברווח שבין הקברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקבר של גרגאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנה שעברה חתם שר הביטחון דאז משה יעלון על נוהל לפיו חיילים יהודים ואלו שיהדותם מוטלת בספק יקברו באותה חלקה, אך במרחק "ארבע אמות" (כשני מטרים) מקבר חלל יהודי. עד לאותה החלטה חללים לא יהודים או כאלה שיהדותם הוטלה בספק, נקברו בחלקה נפרדת. צה"ל ומשרד הביטחון קידמו את הנוהל כדי למנוע פגיעה ברגשות המשפחות השכולות.

(עדכון ראשון 14:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully