וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת איראן: רוסיה הזמינה את ארה"ב לשיחות השלום בסוריה

19.1.2017 / 13:37

לברוב אמר כי נציגים ממשל טראמפ מוזמנים להשתתף במו"מ בין המשטר למורדים שאמור להתחיל בשבוע הבא בקזחסטן על אף התנגדות טהראן. אסד: "מטרת השיחות היא להוביל להסכמים מקומיים עם המורדים"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום (חמישי) כי ארצות הברית הוזמנה לשיחות השלום של סוריה שצפויות להיערך בשבוע הבא באסטנה, בירת קזחסטן. זאת בניגוד לבעלת בריתה איראן, שהביעה בימים האחרונים את התנגדותה לכך שנציגים ממשלו של דונלד טראמפ ישתתפו בסבב המשא ומתן החדש שיתקיים במקביל להפסקת האש השברירית בסוריה, שהחלה בחודש שעבר. גם טורקיה, שיחד עם רוסיה מקדמת את המגעים בין משטרו של בשאר אסד למרודים, תומכת בנציגות אמריקנית בשיחות.

אסד, מצדו, המשיך בסדרת הריאיונות שלו עם רשתות זרות והיום אמר לטלוויזיה היפנית כי מטרת השיחות באסטנה הן להוביל להסכמים מקומיים בין המשטר לארגוני המורדים, שבמסגרתם הם יוכלו לקבל חנינה אם יניחו את נשקם. לדבריו, לא ברור אם השיחות יניבו תוצאות, "מאחר שלא ידוע מי ישתתף בהן".

הסכמים מקומיים הם השיטה המועדפת על דמשק, ובאמצעותם הם מביאים לרגיעה באזור מסוים, אחרי שנים של מצור והפצצות בלתי-פוסקות. נשיא סוריה הוסיף כי הוא מקווה שהוועידה תניח את היסודות לדון עם ארגוני המורדים "על כל דבר".

מורדים בדרכם לעיירה אל-באב, סוריה, 15 בינואר 2017. רויטרס
מורדים סורים בדרכם עיירה אל-באב, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully