וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה להגיע להלוויית החייל שנהרג בתאונת הנגמ"ש: "בואו לתמוך באמו"

19.1.2017 / 14:00

בפייסבוק פורסמה פנייה לציבור להגיע להלוויה שתתקיים בבית הקברות בראשון לציון. "לחייל אין משפחה בישראל מלבד אמו טניה, ואביו מרותק למיטתו באוקראינה. אמו קוראת לעם ישראל להגיע ולחלוק לבנה כבוד אחרון", נכתב. גרגאי ייקבר במרחק מחללים אחרים בחלקה בשל אי-יהדותו

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר ושניר דבוש

רב"ט ויאצ'יסלב (סלבה) גרגאי, שנהרג לפני שלושה ימים בתאונת נגמ"ש ברמת הגולן, יובא היום (חמישי) למנוחות בחלקה הצבאית בבית הקברות בראשון לציון, ובפייסבוק התפרסמה קריאה להגיע להלווייתו של העולה החדש. "היום בשעה 14:30 יובא למנוחות רב"ט ויאצ'יסלב (סלבה) גרגאי, עולה חדש מאוקראינה שנהרג לפני יומיים בתאונת נגמ"ש ברמת הגולן", נכתב בפוסט שפרסם עמוד הפייסבוק "סימן שאתה רוסי".

"לחייל אין משפחה בישראל מלבד אמו טניה, אביו הביולוגי מרותק למיטתו באוקראינה בגלל מחלה קשה ולא יוכל להשתתף בהלוויה. אמו קוראת לעם ישראל להגיע ולחלוק לבנה כבוד אחרון". הפוסט, שזכה לכ-500 לייקים ויותר מ-350 שיתופים, נחתם בקריאה: "כל ישראל ערבים זה לזה - בואו לתמוך באמו של החייל וללוות את סלבה בדרכו אחרונה".

לקריאה נוספת:
בצה"ל חוקרים: האם טבעת נגמ"ש השתחררה והביאה למותו של החייל?
"התעוררנו לסיוט": אביו של החייל שנהרג בתאונה לא יגיע להלווייתו
"ראיתי את זה בעיניי": חבריו של החייל שנהרג בתאונה נפרדים

הפוסט שקורא להגיע להלוויה:

החייל, שצפוי להיטמן ב-14:30 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון, ייקבר בשל העובדה שאינו יהודי, במרחק מקברים אחרים. בין הקבר האחרון, של איש שב"כ הטמון בחלקה, לבין קברו של גרגאי, נפרס מרחק של כמה מטרים. אנשי משרד הביטחון הגיעו הבוקר לבית העלמין לחפור את הקבר, והניחו שקי חול ברווח שבין הקברים.

בשנה שעברה חתם שר הביטחון דאז משה יעלון על נוהל לפיו חיילים יהודים ואלו שיהדותם מוטלת בספק יקברו באותה חלקה, אך במרחק "ארבע אמות" (כשני מטרים( מקבר חלל יהודי. עד לאותה החלטה חללים לא יהודים או כאלה שיהודתם הוטלה בספק, נקברו בחלקה נפרדת. צה"ל ומשרד הביטחון קידמו את הנוהל כדי למנוע פגיעה ברגשות המשפחות השכולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אימו של החייל סלבה גרגאי טניה יום אחריי שבנה נהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן , 17 בינואר 2017. אור רביד באמצעות הוואווי, אור רביד
אבל בבית משפחתו של גרגאי/אור רביד, אור רביד באמצעות הוואווי

גרגאי הוא בן למשפחה נוצרייה, שלפני כעשור עלה עם אמו ואחותו מאוקראינה. אביו, איש צבא, נשאר באוקראינה, ונאבק בימים אלה במחלה, וייעדר מההלווייה. מוקדם יותר פנתה אמו לציבור שיגיע לבית העלמין ויחלוק לבנה כבוד אחרון. מי שינהל את הטקס לבקשת המשפחה, יהיה כומר. חבר מועצת עיריית ראשון לציון, יצחק אבשלומוב, סיפר כי "המשפחה בסערת רגשות".

"בימים האחרונים פנו אליהם גורמים ממשרד הביטחון וצה"ל, ועדכנו אותם שיקירם ייטמן במרחק מסוים מקברו של חלל אחר", סיפר אבשלומוב לוואלה! NEWS. "חייל צה"ל הוא חייל צה"ל ואני הייתי מצפה לקבורה אחידה". ממערכת הביטחון נמסר כי "החלל יובא לקבורה על פי נהלי משרד הביטחון. צה"ל בקשר עם המשפחה ונענה לבקשותיה. ע"פ בקשתה, החלל יקבר בטקס נוצרי, עם הסממנים הנלווים לכך".

"הוא רצה לעשות קריירה מהצבא"

גרגאי, בן 20 מראשון לציון, שהשתייך לחיל הטכנולוגיה והאחזקה (חיל חימוש), נהרג בעת שביצע עבודות תחזוקה בנגמ"ש מסוג נמ"ר במהלך אימון של חטיבת גולני. בעקבות התאונה מינה מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, ועדת חקירה בראשות מפקד חטיבת "כרמלי", אלוף-משנה פיני יוסף, לתחקור נסיבות התאונה. גם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירה והיא צפויה לבדוק אם הטיפול בנגמ"ש בוצע על פי הנהלים ואם התאונה הקשה נגרמה כתוצאה מרשלנות או מתקלה מכנית.

מיכאיל פדרבוש, סבו של סלבה, סיפר שלשום כי נכדו היה מקורר במהלך סוף השבוע האחרון, ולמרות שאמא שלו רצתה שייקח חופשת מחלה – הוא התעקש ללכת לבסיס כרגיל ולא לפנות לרופא. "הוא רצה לעשות קריירה מהצבא, הוא התכונן לקראת זה", סיפר סבו על האימונים שהיה עושה לפני גיוסו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קברו של גרגאי, המרוחק מהקברים האחרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפרטי התחקיר הראשוניים עלה כי ייתכן שטבעת כבדה שהייתה מחוברת בכבלים לזחל של נגמ"ש נמ"ר השתחררה ופגעה בחייל. גרגאי טיפל בנגמ"ש במסגרת טיפול שגרתי להחלפת זחל. מעדויות החיילים התברר כי במהלך החלפת הזחל, פעולה יחסית פשוטה הכוללת גם חיבור חוליות ופירוק ברגים, חוברה הטבעת לקצה הזחל, ובמהלך החזרתו לגוף הנגמ"ש – היא השתחררה. "מדובר בתאונה נדירה. לא זכורה לאף אחד תאונה שכזו בעבר", אמר גורם מקצועי.

(עדכון ראשון: 12:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully