וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי גלר על ה-CIA: "בדקו אם אוכל להפעיל פצצת אטום בטלפתיה"

19.1.2017 / 12:21

אמן החושים התייחס בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS לפרסום מסמכי סוכנות הביון האמריקנית, שבהם נחשפה הבחינה שעבר אמן החושים - והוכיחה חלק מטענותיו. "הופתעתי שהניירות יצאו לאור", הודה. כך הגיעו החוקרים למסקנה שאורי גלר הוא בעל כוחות על-טבעיים

אורי גלר על החלטת הCIA שיש לו כוחות על טבעיים/צילום: ניב אהרונסון

"מאוד הופתעתי כשהניירות הסודיים יצאו לאור", סיפר הבוקר (חמישי) אורי גלר לאולפן וואלה! NEWS, בעקבות חשיפת מסמכי ה-CIA לפיהם הפגין גלר את "יכולתו העל-טבעית בצורה משכנעת ושאינה משתמשת לשתי פנים".

המסמכים החריגים ששוחררו עסקו בפרויקט סטארגייט, שחקר בין היתר תפיסות על-חושיות. ב-1973 נבדק גלר, שהיה כבר אדם מוכר. לפי התזכירים שחוברו ב-CIA גלר הצליח לשחזר באופן חלקי תמונות שצוירו בחדר אחר, לעתים באופן מדויק למדי.

"כשהתחלתי להופיע בשנות השבעים, האמריקאים חששו שיש אנשים עם כישורים כמו שלי ברוסיה, ועשו עסקה עם המוסד, במסגרתה נלקחתי לבחינות מדעיות באוניברסיטת סטנפורד. עברתי בדיקות מדעיות בחדרים אטומים. הם ציירו ציורים, ואני הייתי צריך דרך טלפתיה לשחזר את הציורים", הוא מספר על הבדיקות שעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
השגרירה של טראמפ באו"ם: "תומכת לחלוטין בהעברת השגרירות לי-ם"
לראשונה: נציגי מועצת יש"ע הוזמנו להשבעת נשיא ארה"ב
עוד בטרם נכנס לתפקיד: הלגיטימיות של טראמפ כנשיא מוטלת בספק

האמן הרב חושי אורי גלר, בראיון לאולפן וואלה, ינואר 2017. ניב אהרונסון
גלר, בעל כוחות על-טבעיים?/ניב אהרונסון

"לקחו אותי למעבדות מיוחדות כדי לבדוק אם כוח המחשבה שלי יכול להפעיל פצצת אטום, והיו בשוק מהיכולות שלי – והתחילו להשתמש בי למטרות ביון", נזכר גלר. "האמריקנים רצו שאשכנע את הרוסים לחתום על פירוק נשק גרעיני", הוא מספר. "שידרתי בטלפתיה לרוסים לחתום על ההסכם – והם חתמו. אני יודע שזה נשמע כמו פנטזיה או סרט בדיוני, אבל זה באמת קרה".

גלר מדגיש שאם יבקשו ממנו לעזור גם בסוכנויות ביון ישראליות, ייעתר. "לא ביקשתי אף פעם תשלום, האידיאולוגיה שלי ברורה", אך מדגיש, "אני אוהב שיש סביבי חילוקי דעות, אתם בבית תחליטו אם אני אמיתי או לא" הוא מאתגר ואז נזכר איך היה מדריך את משה דיין בחיפוש עתיקות: "היינו יוצאים באמצע הלילה לחוף אשקלון, הייתי עומד עם הידיים ומראה לו איפה לחפור".

עוד באותו נושא

ה-CIA אישר: "לאורי גלר יש יכולות על-טבעיות משכנעות"

לכתבה המלאה

גלר התגורר במשך שנים רבות בבריטניה והתפרסם בשנות ה-70 כשהופיע בכמה תכניות טלוויזיה ובהן הפגין לכאורה יכולות על-טבעיות כמו כיפוף כפיות. הוא שב לישראל בשנים האחרונות וב-2013 פורסם ברשת BBC הבריטית סרט תיעודי על חייו.

איך הגיעו ה-CIA למסקנה על כוחותיו של גלר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully