וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגן על רוצחים": עימות בין טיבי לפרקליט הלוחם שמואשם בהרג פלסטיני

19.1.2017 / 11:22

חילופי דברים קשים אירועו במהלך דיון בעניינו של בן דרי, לוחם מג"ב שהואשם בהריגת נער פלסטיני במעבר ביתוניא. עו"ד ציון אמיר קרא לעבר טיבי: "אתה נבחר ציבור", וזה לא נשאר חייב: "האיש שאתה מייצג רצח בדם קר"

צילום: אמרי סדן באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

עימות חריף פרץ היום (חמישי) בין חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) לבין עורך הדין ציון אמיר, מחוץ לדיונים בשלב ההוכחות במשפטו של בן דרי, לוחם מג"ב שהואשם בהריגת נער פלסטיני במעבר ביתוניא לפני כשנתיים וחצי. העימות התפתח לאחר שבמהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים טען הנאשם כי טיבי צילם את הדיון בטלפון הסלולרי שלו, בניגוד להנחיות.

דרי הפנה את תשומת לב השופטים, ובאולם התפתחו חילופי דברים בין עו"ד אמיר, ח"כ טיבי והשופט דניאל טפרברג. הרוחות נרגעו לאחר שטיבי התחייב שלא צילם ולא הקליט את הדיון. עם זאת, ביציאה מהאולם התעמת עו"ד אמיר עם ח"כ טיבי וקרא לעברו: "אתה נבחר ציבור. אתה קורא ללוחם בצה"ל רוצח ילדים, ולא מצליח לגנות את אבו שריף שרצח ארבעה צוערים וצוערות בארמון הנציב". בתגובה השיב לו טיבי: "אתה מגן על רוצחים. אתה צריך להתבייש. איך לך ילדים? תסתכל בעיניים לאיש הזה – אין לו יותר בן בגלל האיש שאתה מייצג, שרצח אותו בדם קר".

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: הסדר טיעון לשוטר מג"ב שגרם למותו של צעיר פלסטיני
האזנות סתר, מידע מסווג ושוחד: העבריין מאוקראינה שהצליח להפיל שוטר

בן דרי - לוחם מגב שמואשם בהרג ילד פלסטיני בדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
בן דרי, בדיון קודם בבית המשפט/נועם מושקוביץ

שלב ההוכחות מתקיים לאחר מגעים שהתנהלו בין הצדדים בתיק על הסדר טיעון, שבמסגרתו דרי היה אמור להודות בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. בני משפחתו של נדים נווארה, שנהרג בתקרית, קראו לציבור להגיע לדיון, שהיה צפוי לכלול את אישור הסדר הטיעון. בכתב האישום המתוקן ייקבע כי הכדור שירה דרי הרג את נדים נווארה, נער פלסטיני כבן 16, שהשתתף בהפרת סדר במקום.

הסדר הטיעון התקבל בעיצומו של הליך ההוכחות, לאחר שהתברר לתביעה כי קיימים קשיים ראייתיים משמעותיים שצפויים להקשות על הוכחת עבירת הריגה. על פי כתב האישום, במהלך הפרת סדר הכניס דרי כדור חי למחסנית שמיועדת לירי כדורי גומי, בניגוד לפקודות שקיבל, וירה למוות בנווארה. באירוע נהרג גם סלמה אבו טאהר, שלאחרונה הוחלט לסגור את תיק החקירה בנוגע לנסיבות מותו.

כתב האישום נגד דרי הוגש כחצי שנה לאחר האירוע, שהתרחש במאי 2014, בתום חקירה מורכבת. במסגרת ההסדר, הפרקליטות לא תייחס לדרי את הכנסת הכדור החי למחסנית בכוונה, ולמעשה תאמץ את עמדת ההגנה לפי הכדור "השתרבב" לתוכה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נדים נווארה, שנהרג מירי מג"ב בהפגנה בביתוניא, 15 במאי 2014. טוויטר, צילום מסך
נדים נווארה, שנהרג בתקרית/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully