וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול המסתורי בדובאי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

19.1.2017 / 6:37

לפני שבע שנים חוסל בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי. בעולם האשימו את ישראל, שמעולם לא הודתה בכך. מזג האוויר יתקרר. עברו 31 שנים מאז הווירוס הראשון במחשבים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

התקררות קלה

מזג אוויר חורפי, תל אביב. ינואר 2017. ראובן קסטרו
מזג האוויר יתקרר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תחול ירידה בטמפרטורות ומזג האוויר יהפוך קריר. כמו כן, יהיה מעונן חלקית. מדובר בתחילתו של סוף שבוע קריר מהרגיל, בעיקר ביחס לתחילת השבוע. הימים הבאים יהיו קרים אף יותר וילוו בגשם קל. בתחילת השבוע הבא השמש תשוב ותורגש התחממות קלה.

שבע שנים לחיסול אל-מבחוח

מסתורין בדובאי: שנתיים לחיסול אל-מבחוח. רויטרס
נמצא מת בחדרו במלון בדובאי. אל-מבחוח/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שבע שנים, בשנת 2010, חוסל בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי. אל-מבחוח נמצא מת בחדרו במלון ועל נסיבות מותו נפוצו שמועות רבות. כחודש לאחר החיסול פרסמה משטרת דובאי תמונות של החשודים במעשה והאשימה בכך את ישראל ואת המוסד. ישראל מעולם לא התייחסה לדברים, לא אישרה ולא הכחישה את מעורבותה בפרשה. על חיסולו של אל-מבחוח נוצרו סדרות טלוויזיה וסרטים רבים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

31 שנים לווירוס הראשון במחשבים

מחשב ישן. ShutterStock
הווירוס הראשון נוצר על ידי שני אחים מפקיסטן/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 31 שנים, בשנת 1986, הופץ וירוס המחשבים הראשון ששמו "מוח" (Brain). הווירוס נוצר על ידי שני אחים צעירים מפקיסטן – באסיט ואמג'ד פארוק אלבי. באותה שנה למעט מאוד אנשים היו מחשבים ואף אחד לא חשב שנזק יכול להיגרם למחשב על ידי גורם חיצוני באמצעות האינטרנט. זאת, בעיקר משום שכל נושא האינטרנט היה חדש לחלוטין עבור המשתמשים. וירוס ה"מוח" התפשט ברחבי העולם וגרם נזק לדיסקטים בגודל 5.25 אינץ'.

יום הולדת לאברהם בורג

אברום בורג בהפגנה נגד הגענות הרבנית, דצמבר 2010. עומר מירון
מזל טוב. בורג בהפגנה/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג יום הולדת 62. את דרכו הפוליטית החל בורג בשנת 1988 כשנבחר לכנסת מטעם מפלגת העבודה. בשנת 1995 נבחר לעמוד בראש הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, ולשם כך התפטר מתפקידו בכנסת. בשנת 1999 נבחר לשמש יו"ר הכנסת. בשנת 2004 פרש מהחיים הפוליטיים ועבר לעולם העסקים.

יום הפופקורן הבינלאומי

פופקורן. ShutterStock
האינדיאנים היו הראשונים לזהות. פופקורן/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הפופקורן הבינלאומי. מדובר במאכל עשוי גרגירי תירס שחוממו עד שהתפקעו – ומכאן שמם באנגלית – "תירס מבוקע". הראשונים לזהות את המאכל היו האינדיאנים שלרוב השתמשו בו לאו דווקא למאכל אלא כתכשיט. במאה ה-19 החל הפופקורן להימכר על ידי רוכלי רחוב בעיקר בירידים ומשם התגלגל למקום המזוהה ביותר היום עם הפופקורן – בתי הקולנוע. את הפופקורן אפשר לאכול עם מלח, חמאה וציפויים שונים, אך בלעדיהם הוא הרבה יותר בריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully