וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצה אזורית נגד בסיס צה"ל: "מתחמק מתשלום ארנונה עדכנית"

20.1.2017 / 13:20

בתביעה שהגישה המועצה נגד משרד הביטחון נטען כי הגיע לידיה מידע על שינויים שנערכו במחנה שבמרכז הארץ, אך על אף בקשתה לערוך מדידות במקום כדי להתאים את תשלום המס, היא לא זכתה לתשובה. עוד נטען כי הארנונה שמשלם הבסיס מבוססת על נתונים בני עשור

בסיס מחנה שמונים סמוך לפרדס חנה, מרץ 2011. שלומי גבאי
"גם הנתונים הנוכחיים נמסרו לאחר מאבק ממושך". בסיס צה"ל/שלומי גבאי

מועצה אזורית גדולה הגישה השבוע תביעה נגד משרד הביטחון, ובה טענה כי היא לא עודכנה על שינויים מבניים שנערכו באחד מבסיסי צה"ל באזור המרכז, שעשויים לגרור גידול בסכום הארנונה. כמו כן נטען כי על אף שהמועצה ביקשה בשנה שעברה לערוך סקר מדידות עדכני במחנה, פניותיה לא זכו למענה, ועד כה לא התאפשר לנציגים מטעמה לבצע מדידות לצורך עדכון סכום המס המגיע לה.

לטענת המועצה, הגיע לידיה מידע על שינויים שנעשו במחנה ועל תוספות בנייה שלא דווחו לה. בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד גיא ממן לבית המשפט המחוזי בירושלים נכתב כי תשלום הארנונה המועבר לה מבוסס על נתונים שנמסרו למועצה על ידי משרד הביטחון ממדידות שנערכו בשנים 2008-2007 – לפני כמעט עשור.

עוד נכתב כי אותם הנתונים נמסרו רק לאחר מאבק משפטי ממושך, ובהתבסס על מדידות שביצעו נציגי המשרד, ולא נציגים של המועצה. במקביל מנהלת המועצה הליך משפטי הנוגע למחנה צבאי אחר שנמצא בשטחה, כשלטענתה, משרד הביטחון הציג נתונים חלקיים בלבד על אודותיו.

שר החוץ אביגדור ליברמן בפורום סבן בארצות הברית. 3 בדצמבר 2016. פורום סבן, מערכת וואלה! NEWS
שר הביטחון אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, פורום סבן

"בנסיבות אלה, סבורה המועצה כי רק ביצוע מדידות במחנה על ידי מודד מטעמה, שהינו בעל סיווג ביטחוני מתאים, יבטיח תשלום מס אמת", נכתב בכתב התביעה. "בית המשפט מתבקש להורות למשרד הביטחון שיאפשר למודד מטעם המועצה לבצע סקר מדידות ושימושים לצורכי ארנונה בתוך המחנה, תוך שמירה מלאה על ביטחון המדינה".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל היום במשרד הביטחון ולאחר בחינתו נשיב עליו כמקובל לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully