וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על פרשת נתניהו-מוזס: "על דיבורים לא מגישים כתב אישום"

שלומי גבאי

19.1.2017 / 0:30

שר הביטחון אמר כי השניים "שועלים ותיקים", וכי "מי שחוגג - חוגג מוקדם מדי". לדבריו, התקשורת מנסה ללחוץ על היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה."חוויתי את זה על בשרי"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב אמש (רביעי) לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנחשד בקבלת טובות הנאה. בנאום שנשא במכללה האקדמית נתניה אמר ליברמן: "אין לי שום נתונים וידע מעבר למה שראיתי בתקשורת, אבל ביהדות אומרים 'אין חכם כבעל ניסיון', ולי יש 17 שנות ניסיון של מפגשם וחקירות וסיפורים. תאמינו לי – אני כבר יכול להיות יועץ בנושאים האלה".

בהתייחסות לפרשת נתניהו-מוזס, המכונה תיק 2000, אמר ליברמן כי "מדובר בשני שועלים ותיקים, ואף אחד לא באמת יודע מה היו הכוונות שלהם". במסגרת הפרשה עלה החשד כי נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", הציע לנתניהו סיקור חיובי בעיתון תמורת בלימת חוק "ישראל היום" בשנת 2014. "מה שברור זה שבמבחן התוצאה לא היה שום שינוי. אני מסתכל במערכת הבחירות האחרונה וזו שלפניה ואין שינוי – 'ידיעות אחרונות' הלך על הראש של ביבי ובחדשות ביבי תקף את מוזס", אמר ליברמן.

עוד בוואלה! NEWS:
אי סדרים וחשש לפלילים: לאן נעלמו המיליארדים של קק"ל?
השגרירה של טראמפ באו"ם: "תומכת לחלוטין בהעברת השגרירות לי-ם"
חוק גירוש משפחות מחבלים יעלה להצבעה – לאחר שנדחה בוועדת השרים

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס של המכללה האקדמית נתניה, 18 בינואר 2017. שלומי גבאי
"אין חכם כבעל ניסיון". ליברמן בנאומו, אמש/שלומי גבאי

"על דיבורים בלבד להגיש כתב אישום או להדיח את ראש הממשלה?", שאל ליברמן. "לא נראה לי סביר בכלל. אני גרתי בברית המועצות וגם שם על דיבורים, בדיחות ומחשבות אי אפשר להגיש כתב אישום", הוסיף. לדבריו, "מי שחוגג - חוגג מוקדם מדי, וצריך לתת לעובדות לדבר". ליברמן הוסיף כי "מה שנעשה כרגע בתקשורת זה הפעלת לחץ על היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום. כמי שחווה את זה על בשרו, אני יכול להגיד לכם – יש כמה כלי תקשורת שזו ההתמחות היחידה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בנימין נתניהו ונוני מוזס. אלכס קולומויסקי, ברני ארדוב, עיבוד תמונה
"שועלים ותיקים". נתניהו ומוזס/עיבוד תמונה, אלכס קולומויסקי, ברני ארדוב

שר הביטחון התייחס בנאומו גם לסיום כהונתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ואמר: "אני מתוסכל שמסיימים את הכהונה באקורד צורם. הפריע לי הנאום של ג'ון קרי וועידת פריז לשלום". ליברמן הזכיר את ההחלטה של אובמה לקצר את עונשה של צ'לסי מנינג, שהדליפה מסמכים מסווגים לאתר "ווקיליקס". "יונתן פולארד ישב 30 שנה וכל הבקשות שלנו לחון אותו לא נענו, וגם היום יש לו הרבה מגבלות מבחינת האזור שהוא יכול להסתובב בו ואזיקים אלקטרונים", אמר ליברמן. "כשאני משווה בין המקרים אני יכול רק להצטער שכך נגמרות שמונה שנות כהונה בבית הלבן", הוסיף.

נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת העיתונאים האחרונה שלו בבית הלבן , 18 בינואר 2017. AP
"הכהונה נגמרה באקורד צורם" אובמה/AP

בנוגע לאירועים האלימים הבוקר בכפר אום אל-חיראן, שבהם נהרגו שני בני אדם, אמר ליברמן: "ראיתי את הצילומים של הדריסה וברור שמדובר בדריסה מכוונת מראש". לדבריו, "הח"כים הערבים באו כדי להסית ולהמריד את האנשים. צריך להבדיל בין עמונה למה שקרה היום בנגב, במקרה של עמונה בית המשפט העליון נתן ארכה עד ה-8 בפברואר ובמקרה השני בית המשפט סירב לתת ארכה אחרי 12 שנים. ואותו החוק חל על כולם".

עוד הוסיף שר הביטחון: "מגיע שאפו לרה"מ והשר לביטחון פנים בהתמודדות עם בעיה שמצטברת כבר שנים רבות. זה שלא השכלנו להתמודד עם הבעיה כשיש 100 אלף מבנים לא חוקיים זו בעיה שלנו, אבל צריך להתחיל בשלב כלשהו".

"המחבל מת!": תיעוד רגע פיגוע הדריסה וחילופי האש במהלך העימותים בכפר אום אלחירן. אתר רשמי
"ברור שמדובר בדריסה מכוונת". התיעוד מאום אל חיראן/אתר רשמי

על פרשת אלאור אזריה טען שר הביטחון כי "ברמה העובדתית לא צריך להתבלבל, מדובר בחייל מצטיין ומצד שני במחבל שבא להרוג חיילים. מצד שני, יש פקודות וצריך לפעול על פיהן עם כל הזעם. גם בפיגוע בירושלים דיברו על האם החיילים ירו או לא ואנחנו עשינו בדיקה וגם שם התשובות ברורות, הכדורים היו 5.56 של החיילים וכדור 9 מ"מ של המאבטח", אמר.

(עדכון ראשון: 22:00)

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
"יש פקודות וצריך לפעול על פיהן". אזריה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully