וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים בחינוך, לומדים בנפרד: זינוק במספר הסטודנטים החרדים

19.1.2017 / 9:01

דוח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושף כי אחד מכל 12 סטודנטים יהודים כיום הוא חרדי. למרות הגידול המשמעותי בחמש השנים האחרונות, אחוז הנשירה עדיין גבוה מזה של הסטודנטים החילונים ומעטים ממשיכים לתואר שני

המכללה החרדית בבני ברק. ניב אהרונסון
סטודנטיות במכללה החרדית בבני ברק. למצולמות אין קשר לכתבה/ניב אהרונסון

מספר הסטודנטים החרדים במוסדות להשכלה גבוהה גדל בחמש השנים האחרונות פי 2.5 ועלה מ-4537 ל-11,013 - כך לפי דוח שפרסמה אתמול (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כך, קצב הגידול השנתי במספר החרדים עומד על כ-16% בממוצע, בעוד מספר הסטודנטים החילוניים נשאר יציב מידי שנה. עוד עולה כי בשנת הלימודים תשע"ו, אחד מכל 12 סטודנטים יהודים היה חרדי – נתון המייצג באופן יחסי את מספרם בחברה הישראלית.

העלייה החדה נרשמה בעיקר בקרב סטודנטים לתואר ראשון. עם זאת, ניכר כי בהשוואה לאוכלוסייה החילונית, רבים מהם נושרים ולא מסיימים את התואר. בשנת הלימודים תשע"ה, כ-24% לא המשיכו לשנה הבאה, בעוד בקרב האוכלוסייה הלא חרדית רק 8% עצרו את לימודיהם.

בשנת הלימודים החולפת, כ-1,200 חרדים המשיכו את לימודיהם לתואר שני ו-63 בלבד החלו בלימודי הדוקטורט. לשם השוואה, באותה שנה המשיכו כ-50,000 יהודים שאינם חרדים ללימודי תואר שני. על אף הפער הגדול, מדובר בגידול של פי שלושה גם בתארים המתקדמים, שכן לפני חמש שנים החלו את לימודיהם בתואר שני כ-300 חרדים בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
חדש יותר, מדויק יותר, מהיר יותר: מערכת "חץ 3" נמסרה לחיל האוויר
אי סדרים וחשש לפלילים: לאן נעלמו המיליארדים של קק"ל?
מאות בהלוויית השוטר שנהרג; אלמנתו: "אלוהים, עקרת לי את הנשמה"

1,400 חרדים בחרו ללמוד במסגרת מעורבת לנשים וגברים

באשר לנשים, ניכר כי אחוז הסטודנטיות החרדיות גבוה יחסית, ועומד על קרוב ל-70% בתואר ראשון וכ-78% בתארים מתקדמים. באוכלוסייה הלא חרדית לעומת זאת, אחוז הנשים עולה רק במעט על הגברים ועומד על 56%. מתוך 9,700 החרדים שהחלו לימודי תואר ראשון בשנת תשע"ו, רק כ-1,400 בחרו במסגרת מעורבת לנשים וגברים ואילו השאר לומדים במסגרות מופרדות.

מקצועות הלימוד הפופולריים ביותר לתואר ראשון היו חינוך, משפטים, מדעי המחשב ומנהל עסקים. כמו כן, מרבית החרדים למדו בשבעה מוסדות עיקריים להשכלה גבוהה. בהם הקריה האקדמית אונו, המרכז האקדמי לב, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת ירושלים, מכללת הרצוג-ליפשיץ, המכללה האקדמית הדסה ירושלים, והמכללה האקדמית להנדסה ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully