וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירה של טראמפ באו"ם: "תומכת לחלוטין בהעברת השגרירות לי-ם"

18.1.2017 / 18:40

ניקי היילי תקפה את המוסד שאותו היא אמורה לייצג במהלך השימוע שלה בסנאט, במיוחד בשל היחס המוטה, לדבריה, נגד ישראל. "ההחלטה במועצת הביטחון הייתה שפל של הממשל", אמרה. מנגד, היא גם גינתה את רוסיה: מבצעת פשעי מלחמה בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(נתניהו תוקף את נאום קרי, בחודש שעבר)

ניקי היילי, המיועדת לתפקיד שגרירת ארצות הברית באו"ם, אמרה היום (רביעי) בשימוע בסנאט כי היא "תומכת לחלוטין" בהעברת השגרירות בישראל לירושלים. היילי, מושלת קרוליינה הדרומית, הצטרפה לביקורת הנחרצת של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ כלפי היחס של הממשל היוצא לישראל בעקבות ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון נגד ההתנחלויות.

"ממשל אובמה הגיע לשפל בהחלטה זו", אמרה בפני ועדת יחסי החוץ של הסנאט. היילי, הנחשבת לכוכבת עולה במפלגה הרפובליקנית, חסרת ניסיון במדיניות חוץ או בממשל הפדרלי. השגרירה המיועדת, שתחגוג 45 ביום שישי – יום השבעתו של טראמפ, מושלת בקרוליינה הדרומית מאז 2011.

ב-23 בדצמבר נמנעה ארצות הברית מלהטיל וטו בהצבעה על גינוי ההתנחלויות והטרור במועצת הביטחון, מהלך שאותו כינה ראש הממשלה בנימין נתניהו "מביש". הוא האשים את הממשל היוצא של ברק אובמה בתכנון המהלך "האנטי-ישראלי". גם טראמפ תקף בחריפות את האו"ם, והבטיח כי "דברים ישתנו" אחרי שהוא ייכנס לתפקיד.

ניקי היילי, המיועדת לתפקיד שגרירת ארה"ב לאו"ם, בשימוע בסנאט, 18 בינואר 2017. רויטרס
תוקפת בחריפות את האו"ם. ניקי היילי בשימוע בסנאט, היום/רויטרס

היילי גם תהתה אם הכספים שמקצה ארצות הברית לאו"ם – 22%, יותר מכל מדינה אחרת – שווים זאת, ואמרה כי יש לשקול זאת מחדש. "האם אנחנו מקבלים תמורה על מה שאנחנו משלמים?", שאלה השגרירה המיועדת. לדבריה, "האו"ם וסוכנויותיו השונות רשמו הצלחות לא מבולטות, אולם אי אפשר להתעלם מכך שמדובר בגוף שלא עולה בקנה אחד עם האינטרסים האמריקניים ועם משלמי המסים. אצטרך לבחון את הגוף מבחוץ".

מנגד, היא הביעה חוסר הסכמה עם עמדותיו של טראמפ - וגם של שר החוץ המיועד רקס טילרסון - על מעשיה של רוסיה בסוריה. היא כינתה אותם "פשעי מלחמה" וגם סירבה להכיר בסיפוח חצי האי קרים. הנשיא הנבחר אמר לא אחת כי הוא מוכן להסיר את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות המהלך, ובימים האחרונים הציע לעשות זאת בתמורה לצמצום הארסנל הגרעיני שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully