וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורת רעידות אדמה חזקות פקדו את איטליה; תושבים פונו ברומא

18.1.2017 / 17:52

הרעשים הורגשו גם בעיר הבירה ובעקבות זאת פונו נוסעים מהרכבת התחתית ובתי ספר נסגרו. לא דווח על נפגעים, אך אלפי משפחות נותקו מחשמל בשל סופות שלגים. "זאת קטסטרופה", אמר נשיא המחוז. בחודשים האחרונים אירעו שורת רעידות אדמה קטלניות במדינה

עריכה: שמרית גולדשטיין

כמה רעידות אדמה חזקות פקדו היום (רביעי) את מרכז איטליה והורגשה גם ברומא הבירה. מבנים ברומא הזדעזעו במהלך רעידות האדמה, והרכבת התחתית ובתי הספר בעיר נסגרו בתור אמצעי זהירות. מקור רעידות האדמה, שלוש מהן בעוצמה 5 ומעלה, היה באזור שנפגע קשות מרעשים קטלניים בשנה שעברה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

ראש מחוז מארקה, הסמוך למוקד הרעש - כמאה ק"מ מצפון-מזרח לרומא - תיאר את המצב כקטסטרופלי בשל שילוב מזג האוויר החורפי עם רעידות האדמה. לוקה צ'ריסקיולי אמר כי אלפי משפחות מנותקות מחשמל וכי אל כמה כפרים נחסמה הגישה. "כולם בחוץ, על אף שמאוד קר ויש רוחות", סיפרה לינה מרקנטיני, המתגוררת בעיירה צ'סלי שבמחוז אומבריה. "זה מאוד מלחיץ. זה אף פעם לא נגמר. כולנו רועדים".

לקריאה נוספת בנושא
"האדמה נפערה": פצועים ברעידת אדמה עזה במרכז איטליה
אחרי יממה של פעולות חילוץ: מניין ההרוגים ברעש באיטליה זינק ל-247

תושבים מפונים ברחובות רומא, איטליה, אחרי רעידת אדמה, 18 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
תושבים ברחובות רומא אחרי רעידת האדמה/צילום מסך, טוויטר

בחודשים האחרונים פקדו את איטליה סדרת רעידות אדמה קטלניות, שהביאו להרס נרחב במרכז המדינה. באוגוסט החריבה רעדת אדמה את מרכז המדינה, וגבתה את חייהם של כ-300 בני אדם, וחודשיים לאחר מכן אירעו עוד רעשים חזקים שפגעו באזורים שטרם התאוששו מהרעש הראשון.

איטליה משתרעת על פני שני שברים גיאולוגיים, מה שהופך אותה לאחת המדינות הפעילות ביותר מבחינה ססמית ברחבי אירופה. ב-2009 גרמה רעידת אדמה בעיר לאקווילה למותם של כ-300 בני אדם. כ-2,700 איש נפצעו ועוד כ-400 אלף תושבים נעקרו מבתיהם.

(עדכון ראשון: 12:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully