וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במפלגת הימין הקיצוני בגרמניה: להפסיק לחוש אשמה מפשעי הנאצים

18.1.2017 / 10:50

מנהיג "אלטרנטיבה לגרמניה" במדינת המחוז תורינגיה אמר כי על ארצו להסתכל בצורה "חיובית" על עברה וכינה את האנדרטה לזכר השואה בברלין "בושה". המפלגה התחזקה בעקבות משבר המהגרים וצפויה להיכנס לבונדסטג בבחירות השנה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

בכיר במפלגת הימין הקיצוני בגרמניה קורא לארצו לחדול מלחוש אשמה על עברה הנאצי ועל פשעיה במהלך מלחמת העולם השניה. ביורן הואקה, מנהיג מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) במדינת המחוז תוריניגיה שמזרח גרמניה, אמר אתמול (שלישי) בעצרת בחירות כי על גרמניה לעבור "שינוי של 180 מעלות" בכל הנוגע לזיכרון של עברה.

הבכיר אמר בכנס שהתקיים בעיר דרזדן כי האנדרטה המוצבת בברלין לזכר מיליוני היהודים שנרצחו בשואה היא "אנדרטה של בושה". לטענתו, שום מדינה אחרת בעולם לא הציבה אנדרטה שכזו בעיר הבירה שלה, ובמקום זאת הוא קרא לארצו להסתכל בצורה "חיובית" על ההיסטוריה שלה.

זאת לא הפעם הראשונה שבה בכירי המפלגה מעורבים בהתבטאויות שנויות במחלוקת סביב זיכרון פשעי הנאצים או היחס למהגרים. ביולי אמר מחוקק מטעם המפלגה המכהן בפרלמנט האזורי במדינת באדן-וירטמברג כי הכחשת שואה היא חלק מחופש הביטוי, על אף שהיא אסורה בחוק גרמניה. בעקבות זאת, התפצלה המפלגה בפרלמנט לשתי סיעות.

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" צברה פופולריות בשנה אחרונה בעקבות משבר המהגרים, והצליחה לזכות במושבים ברוב הפרלמנטים האזוריים בגרמניה. לפי הסקרים, היא צפויה לקבל כ-12% בבחירות הכלליות שיתקיימו בהמשך השנה ולתקוע יתד גם בבונדסטאג.

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה: התבטאות בעד הכחשת שואה מסעירה את מפלגת הימין הקיצוני
בית המשפט בגרמניה קבע: המפלגה הניאו-נאצית לא תוצא מחוץ לחוק

אדולף היטלר, אולימפיאדת 1936. GettyImages
היטלר במהלך אולימפיאדת ברלין, 1936/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully