וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק גירוש משפחות מחבלים יעלה להצבעה – לאחר שנדחה בוועדת השרים

18.1.2017 / 11:12

יו"ר הקואליציה הודיע כי הצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה טרומית במליאה. זאת לאחר שיש עתיד הצהירה כי היא מתכוונת להעלות את החוק להצבעה, ככל הנראה כדי להביך את הקואליציה. ההערכה: החוק יעבור, אך לא יקודם מעבר לכך

צילום: רוני כנפו, עריכה: רן צימט

הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים צפויה לעלות היום (רביעי) להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, כך הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שיזם את ההצעה. זאת, על אף שוועדת השרים לענייני חקיקה דחתה בשלושה חודשים את הדיון בהצעת החוק, שעליה חתומים 15 חברי כנסת נוספים, "בשל קשיים משפטיים", ביום ראשון האחרון.

סיעת "יש עתיד" הצהירה כי היא מתכוונת להעלות את החוק להצבעה, ככל הנראה כדי להביך את הקואליציה. בעקבות הודעת הסיעה הודיע אמש ביטן כי שוחח עם שר הפנים אריה דרעי וביקש ממנו שיתמוך בחוק, וזה נענה. "אני שמח ששר הפנים אריה דרעי נענה לבקשתי והבין את הצורך בהוספת הכלי החשוב הזה", אמר ביטן. "מדובר בכלי נוסף שיהווה שובר שוויון במלחמה מול הטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלסטינים לקראת ממשלת אחדות: "הקוורטט נכשל במציאת פתרונות"
שר בכל הלוויית חלל: המתווה המסתמן בעקבות היעדרות חברי הממשלה
אחרי השבעת טראמפ: השרים ידונו בהחלת ריבונות על מעלה אדומים

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"כלי שיהווה שובר שוויון במלחמה מול הטרור". ביטן/נועם מושקוביץ

הנהלת הקואליציה תתכנס הבוקר כדי לקבל החלטה על תמיכה בחוק, שיאפשר לשר הביטחון ולשר הפנים לקדם גירוש מעורבים בטרור ובני משפחותיהם ממזרח ירושלים לתחומי הרשות הפלסטינית או לחו"ל, חרף דחייתו בוועדת השרים. מוקדם יותר אתמול קראו ב"יש עתיד" לראש הממשלה בנימין נתניהו "להניח את האינטרסים הפוליטיים בצד ולאפשר חופש הצבעה על החוק שמטרתו לסייע במלחמה בטרור". ח"כ מאיר כהן אמר כי "אסור שהמשחק הפוליטי יהיה שיקול בקבלת ההחלטה".

החוק לגירוש משפחות מחבלים פוצל לשני חוקים, האחד מתייחס לבעלי תושבות ישראלית שיגורשו על ידי שר הפנים, והשני מקל על שר הביטחון להורות למנהל האזרחי להפעיל את סמכותם לגירוש בשטחים. הכנסת תצביע היום בטרומית רק על החוק הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הצטרפות מאיר כהן ויעל גרמן למפלגת יש עתיד, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
יעלו את החוק להצבעה כדי להביך את הקואליציה. "יש עתיד"/נמרוד סונדרס

שני החוקים מורים לשרים להשתמש בסמכות המוקנית להם, וקובעים גם כי לא תופעל הסמכות לפני שתינתן הזדמנות למגורשים להשמיע את טענותיהם בפנים השרים או מי שהוסמך לכך. ההצעה הוגשה בחודש מרץ אשתקד, אך מקודמת רק כעת, ככל הנראה על רקע הפיגוע שאירע בארמון הנציב בירושלים בשבוע שעבר.

בקואליציה העריכו כי החוק יעבור בקריאה טרומית, אך לא יקודם מעבר לכך, מאותה הסיבה שבגינה דחו חברי ועדת השרים את ההצבעה. אישור החוק, כך סברו, עלול לסכן את היקף סמכותו של שר הפנים כיום לבטל רישיון שהייה של אדם בתחומי ישראל על פי שיקול דעתו, בין היתר, בשל פסילתו האפשרית של החוק בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully