וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על המזל"ט שהתרסק בשטח לבנון: "לא הכיל מידע רגיש"

19.1.2017 / 0:25

לדברי גורמים ביטחוניים, נפילת כלי הטייס מסוג "רוכב שמיים" בשטח לבנון ואיתורו על ידי חיזבאללה משרתים את הארגון לצורכי תעמולה. על אף שהתחקיר טרם הסתיים, ההערכה היא כי התרסקותו של המזל"ט הקטן ביותר של צה"ל אינה תוצאה של כשל טכני

חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
לא אוגר בתוכו מידע. "רוכב שמיים"/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

גורמים במערכת הביטחון מסרו שלשום (שלישי) כי המטוס הזעיר ללא טייס מסוג "רוכב שמיים" שהתרסק אתמול בשטח לבנון לא הכיל מידע רגיש. לפי פרסומים זרים, המזל"ט אותר על ידי חיזבאללה.

מדובר במזל"ט הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהקרקע והגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח אחריהם הוא עוקב ולא אוגר בתוכו מידע. לכן, כל מה שיש בידי חיזבאללה הוא שרידי המזל"ט לאחר הנפילה ולא תוכן הצילומים שביצע. לדברי הגורמים, מדובר בעניין תודעתי שמשרת כעת את חיזבאללה לתעמולה.

בעקבות המקרה החל תחקיר בחיל התותחנים לברור נסיבות המקרה. בשלב זה אומרים גורמים במערכת הביטחון כי לא סביר שמדובר באירוע טכני - מה שמשאיר פתח לשלל סיבות, ביניהן אופן הפעלה או סוללה שנגמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
שר בכל הלוויית חלל: המתווה המסתמן בעקבות היעדרות חברי הממשלה
רץ אל החיילים עם סכין - ונורה למוות: תיעוד ניסיון הפיגוע בטול כרם
תלונה למצ"ח: צה"ל פינה פצוע פלסטיני באגרסיביות; ייתכן שגרם למותו

נחיתה אנכית וכרית המונעת התרסקות

מזל"ט רוכב שמיים נכנס לשירות לפני יותר מעשור והשימוש בו התרחב מאוד עם השנים במטרה לסייע לכוחות טקטיים לאסוף מידע מודיעיני בזמן אמת בחירום ובשגרה. במהלך השנים עבר המזל"ט שדרוגים לאחר מספר תקלות שכתוצאה מהן נפל בשטח ישראל ובמספר מקרים בשטח הפלסטיני ברצועת עזה.

למזל"ט יש יכולת להנחית את עצמו באופן אנכי תוך כדי פתיחת כרית שמונעת התרסקות. בחצי השנה האחרונה הוטמעו ב"בלוק 2" של מזל"ט רוכב שמיים שינויים על רקע תקלות בעבר. בתוך כך, בשנה הקרובה, כך מעריכים גורמים בצה"ל, יכנס לשירות מבצעי שדרוג של מזל"ט רוכב שמיים בעל יכולות משופרות הרבה יותר בטווחי הפעולה, שעות העבודה והרזולוציה של הצילום.

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully