וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים לקראת ממשלת אחדות: "הקוורטט נכשל במציאת פתרונות"

נציגי פתח, חמאס, הג'יהאד האסלאמי ופלגים נוספים הודיעו על הסכמתם לפנות לאבו מאזן בימים הקרובים במטרה להתחיל בדיונים להרכבת הממשלה. בין המטרות המשותפות: מדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים המזרחית, הסרת המצור על עזה ופירוק ההתנחלויות

סאיב עריקאת וסרגיי לברוב, מוסקבה, 13 בינואר 2017. רויטרס
השיחות התקיימו בחסות שר החוץ הרוסי. לברוב עם סאיב עריקאת השבוע במוסקבה/רויטרס

הפלגים הפלסטינים המשתתפים בשיחות במוסקבה הודיעו אמש (שלישי) על הסכמה להקמת ממשלת אחדות לאומית לפני מועד הבחירות. השיחות הלא פורמליות בין הפלגים נמשכו שלושה ימים, מאז יום ראשון, בחסות רוסיה. במהלך השיחות נפגשו הצדדים, נציגים מארגון פתח, חמאס, הג'יהאד האסלאמי ופלגים נוספים, עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב. מנהיג תנועת פתח, עזאם אל אחמד, אמר במסיבת העיתונאים כי הצדדים הסכימו שיפנו ליו"ר הרשות אבו מאזן בתוך 48 שעות במטרה להתחיל בדיונים להרכבת ממשלת האחדות.

לפי דיווחים בתקשורת ברוסיה, נציג אחד הפלגים הפלסטינים אמר כי הצדדים מתכוונים לנסח מסמך משותף ולהציגו ללברוב. לדבריו, השאיפה היא לנסח את אינטרס משותף לפלגים – מדינה פלסטינית בגבולות 67 עם ירושלים המזרחית כבירתה. בנוסף יצהירו גם על הסרת המצור על עזה, פינוי ההתנחלויות ופירוק הקוורטט הלא פעיל באזור כמטרותיהם המשותפות. נושא נוסף שיודגש במסמך הוא רצונו של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. לדברי הפלגים הפלסטיניים, יש לפנות לרוסיה ולפעול להתערבותה בבלימת המהלך.


עוד בוואלה! NEWS:
קרי בפנייה אחרונה לנתניהו: "אתה משפיע על היכולת לעשות שלום"
אובמה: "נתניהו זעם עליי פעם אחר פעם במהלך תקופת כהונתי כנשיא"
70 מדינות בוועידת פריז: "קוראים לישראל ולפלסטינים לפתוח במו"מ ישיר"

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בוועידה השביעית של פתח, 30 בנובמבר 2016. רויטרס
הפלגים הודיעו כי יפנו אל יו"ר הרשות בתוך 48 שעות. אבו מאזן/רויטרס

בשנים האחרונות ביצעה רוסיה דריסת רגל משמעותית באזור, במיוחד בגלל חולשתו של ממשל אובמה. זאת, במטרה לבסס עצמה בעמדת השפעה במזרח התיכון לא רק דרך סוריה אלא גם דרך הקונפליקט ישראלי פלסטיני.

נציג חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר: "אנו חושבים שלרוסיה יש תפקיד מרכזי בהשפעה על הקוורטט, הנשלט על ידי ארצות הברית". עוד הוסיף אבו מרזוק כי ממשלת אחדות לאומית תפתור את כל הבעיות שהביא עמו הפילוג הפלסטיני. גם עזאם אל אחמד, איש פתח, מתח ביקורת על הקוורטט ואמר: "הפסקנו כל קשר איתו. הוא נכשל במציאת פתרונות מעשיים למאבק הערבי-פלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully