וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי בפנייה אחרונה לנתניהו: "אתה משפיע על היכולת לעשות שלום"

ימים ספורים לפני השבעתו של הנשיא הנבחר טראמפ, התייחס שר החוץ היוצא של ארה"ב לתהליך השלום הגווע בין ישראל לפלסטינים. "הגדה המערבית נאכלת באיטיות ובעקביות", אמר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר היום (שלישי) בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "תראה, אתה משפיע על היכולת לעשות שלום. והאמינות שלנו נמצאת בסיכון". לדבריו, "הגדה המערבית נאכלת באיטיות ובעקביות", ורוב השטח ש"נאכל" נועד לשימוש ישראלי.

במהלך שיחה עם עיתונאי בפורום שנערך בימים אלה בשווייץ פנה קרי לישראל ואמר: "אתם לא יכולים להיות מדינה מאוחדת ולהיות דמוקרטית ויהודית בו זמנית. אתם לא יכולים לעשות את זה", הוסיף. בהמשך השיחה הוא נשאל על ההחלטה נגד ההתנחלויות שעברה במועצת הביטחון של האו"ם בתחילת החודש ועל הימנעותה של ארצות הברית, כמו גם העובדה שלא הטילה וטו על ההחלטה. "קיוויתי שיצית דיון אמתי", אמר קרי.

לקריאה נוספת:
אובמה: "נתניהו זעם עליי פעם אחר פעם במהלך תקופת כהונתי כנשיא"
70 מדינות בוועידת פריז: "קוראים לישראל ולפלסטינים לפתוח במו"מ ישיר"
גורמים מדיניים לקראת ועידת פריז: "ככה לא עושים שלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השטח נאכל על ידי ישראל". ג'ון קרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר באחד הריאיונות האחרונים שמעניק קרי בתפקידו, עם כניסתו של ממשל טראמפ לבית הלבן ביום שישי הקרוב. ביום שני האחרון, בריאיון אחרון שהעניק הנשיא ברק אובמה, אמר כי אישור החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות בחודש שעבר לא יצרה שבר משמעותי ביחסים בין ארצות הברית לישראל. זאת, למרות הביקורת החריפה שנמתחה מצד ישראל, ובפרט ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד המעצמה על כך שלא הטילה וטו שיבטל את הצעת ההחלטה.

"אני לא חושב שזה גרם לקרע ביחסים בין המדינות", אמר הלילה אובמה בריאיון לתכנית "60 דקות". "אם מישהו חושב שנתניהו זעם בגלל ההחלטה – אז הוא זעם פעם אחר פעם לאורך כל תקופת הכהונה שלי". אובמה, שיפרוש מתפקידו באופן רשמי ביום שישי, התייחס בריאיון ל"60 דקות" גם להתנחלויות עצמן. "בשל התרחבות ההתנחלויות, קשה הרבה יותר לדמיין מדינה פלסטינית, יציבה, שתממש את פתרון שתי המדינות לסכסוך".

בדצמבר האחרון אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות. 14 מתוך 15 המדינות החברות בגוף תמכו בהצעה, וכאמור, ארצות הברית נמנעה ולא הטילה וטו, כפי שעשתה בכל הפעמים שבהן נערכה הצבעה דומה בעבר. בצעד חריג, נתניהו זימן לשיחת בירור את שגריר ארצות הברית, דן שפירו לאחר אישור ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully