וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רק שם": משפחות חללי אסון המסוקים מגייסות מימון להנצחתם

21.1.2017 / 12:06

אחיהם של ההרוגים מתכוונות להציב אוהל הנצחה בכיכר רבין בתל אביב במלאת 20 שנה לאסון."ההורים רק חיכו שהקצינים ידפקו בדלת", סיפרה ניבה מינקר, שאחיה עידן נפל באסון, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום סטילס: באדיבות המשפחה, עריכת וידאו: ניר חן.

בתחילת החודש הבא ימלאו 20 שנה לאסון המסוקים, אחת התאונות האוויריות הקשות שידע צה"ל, במהלכו נספו 73 חיילים שהיו בדרכם לפעילות מבצעית בלבנון והתרסקו מעל לקיבוץ שאר ישוב שבעמק החולה, ב-4 בפברואר 1997. משפחות החללים יזמו לאחרונה פרויקט מימון המונים במטרה לגייס סכום כסף הדרוש להקמת מיצג הנצחה ליקיריהם בכיכר רבין בתל אביב למשך כשבוע.

"זה היה יום חורף קשה. הייתי בת 12 והתעוררתי למשמע הצעקות של אמא שלי שלא מאמינה מה קרה. אני זוכרת את זה כאילו שזה היה אתמול בערב", סיפרה השבוע ניבה מינקר, שאחיה עידן נהרג באסון, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "ההורים הבינו ולא הבינו מה היה שם בשאר ישוב. הבינו שאם זה לא עידן זה הצוות שלו. הבנו את זה ברגע שאמרו שיש טיסות לשם. ההורים רק חיכו שהקצינים ידפקו בדלת".

לדבריה, יוזמת ההנצחה החדשה היא בהובלת אחיהם של הנופלים באסון, ללא סיוע של אגף ההנצחה במשרד הביטחון או מעורבות ההורים. "המטרה הראשונית היא להגיע לעוד משפחות כי אנחנו לא ממש מקושרים", הוסיפה מינקר. "אנחנו רוצים להקים אוהל גדול עם סיפורים על כל חייל וחייל כדי שחיילים או תלמידים ידעו מי הם החללים. שיהיו עוד חיבור לחללים. שידעו שזה לא רק עוד שם".

אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים בעקבות אי השתתפות גורמים רשמיים באזכרה ה19 לאסון המסוקים. מערכת וואלה!
דיוקנאות הנופלים באסון המסוקים/מערכת וואלה!

על קמפיין מימון ההמונים אמרה מינקר כי הוא נועד לא רק לגייס את הכסף הדרוש להקמת מיצג ההנצחה, "אלא גם כדי לחבר את הציבור הרחב לסיפור". עוד אמרה כי 73 חללי אסון המסוקים הגיעו מכל קצוות החברה הישראלית וכי מאחורי הקמפיין ישנה אידאולוגיה. "זה לא רק כלכלי. זה לא אירוע ממסדי, זה אירוע שיוצא מאתנו ומטרתו לחבר ולאחד בימים של פילוג", הוסיפה. סכום היעד בקמפיין נקבע על 100 אלף שקלים, בעוד הסכום הכולל הדרוש להקמת אוהל ההנצחה עומד על 300 אלף. את יתרת הסכום מקווים אחיהם של החללים לאסוף מתרומות של ארגונים שונים.

אחיה של מינקר, עידן, התגייס בשנת 1995 ושירת בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל. בטרם האסון הוצב בלבנון, במוצב "דלעת" והיה אמור לצאת לקורס מ"כים בהמשך. הוא היה בן 21 בנופלו ונטמן בבית העלמין בקיבוץ ניר יצחק. במכתב תנחומים למשפחה כתב הרמטכ"ל דאז, רב-אלוף אמנון ליפקין שחק, כי מפקדיו של עידן תיארו אותו כ"חייל ממושמע ואחראי, שמילא את תפקידו במיומנות ובמסירות" וכי "כל משימה אליה התנדב וכל מטלה שהוטלה עליו, ביצע בצורה מופתית".

לתרומות באמצעות קמפיין מימון ההמונים

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אנדרטת אסון המסוקים שאר ישוב. זיו ריינשטיין,
"זה אירוע שנועד לחבר בימים של פילוג". האנדרטה לחללי האסון בשאר יישוב/זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully