וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה עמונה בדרך לקריסה; התושבים נערכים לחידוש המאבק

17.1.2017 / 19:39

לוואלה! NEWS נודע כי יותר מ-20 תביעות בעלות הוגשו על החלקות המיועדות למפונים – מה שעלול לצמצם חלקים גדולים מהן ולמנוע את מעבר תושבי המאחז. חרף ההבטחות לבג"ץ, תאריך הפינוי מתקרב והתושבים כבר לא מבטיחים אירוע שקט. "המתווה הזה כבר קרס", אמרו

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מעודד את תושבי עמונה לאחר קבלת המתווה; דצמבר 2016)

יותר מ-20 תביעות בעלות שהוגשו אתמול על שתיים מארבע החלקות שמיועדות למפוני מאחז עמונה עלולות לצמצם את השטח המיועד לתושבים ולהביא לקריסת המתווה – כך נודע לוואלה! NEWS מדיונים סגורים שנערכים ביממה האחרונה בניסיון להגיע לפתרון במנהל האזרחי. היום (שלישי) התקיים דיון בוועדת המשנה לענייני התיישבות של וועדת חוץ וביטחון בכנסת, ובמהלכו עודכנו חבריה במצב הקיים על ידי אנשי המנהל ובראשם אחוות בן חור.

לאחר שירדה חלקה 38 מהפרק כבר בתחילת הדיונים על המתווה החלופי, נותרו ארבע חלקות: 28, 29, 30 ו-54. אלא שאתמול הגיש ראש הכפר סילוואד בסיוע ארגון "יש דין" יותר מ-20 טענות בעלות חדשות בחלקות הללו, יחד עם ההתנגדות להליך פירוק השותפות שנועד לזרז את ההליכים המשפטיים הנחוצים למתווה. המתווה מתבסס על חוק נכסי נפקדים, ולפיו מפוני עמונה יוכלו להשתכן על חלקות פרטיות שבעליהן נפקדים – אלא שכעת הוגשו עשרות התביעות למנהל האזרחי שמצביעות על כך שהבעלים מתגוררים בגדה לכאורה.

עוד בנושא:
תושבי עמונה לנתניהו: אם ההסכם יופר - נשקול צעדינו מחדש
תושבים בעמונה מתחרטים שוויתרו על מאבק: "המתווה הוא פלופ"
בג"ץ קיבל את בקשת המדינה: פינוי עמונה יידחה ב-45 ימים

עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
קשה לראות דרך למימוש התכנית עד 8 בפברואר/ניב אהרונסון

אם הטענות יאומתו, כמחצית מחלקות 29 ו-54 יהיו למעשה מחוץ למתווה, ומחלקות 28 ו-30 ינוכה אחוז קטן יותר. כפועל יוצא, יצטרכו במנהל להוציא צו מחודש ובו התייחסות לאחוז הקרקע היחסי שנמצא בבעלות הנפקדים – מה שעלול, שוב, לעכב את קידום התכנית. בימים הקרובים צפויים ב"יש דין" להגיש טוענים נוספים לבעלות, שמסמכיהם נבדקים כעת. כעת, נאלצים במנהל לבדוק את ההיתכנות התכנונית להעתקת המאחז לחלקות הללו. תאריך היעד לפינוי שהציב בג"ץ הוא 8 בפברואר. במצב הנוכחי, קשה לראות דרך שבה תמומש התכנית.

תושבי המאחז אמנם חתמו בפני בג"ץ כי יתפנו בהסכמה, ללא מאבק וללא תנאים מקדימים – אך בשבועיים האחרונים נשמעים יותר ויותר קולות מאנשי המאחז שלא מוכנים לקבל את האפשרות להתנחלות חלופית. אם אכן מתווה נכסי הנפקדים יקרוס, תעמוד על הפרק האפשרות של התנחלות חלופית – ומבחינת התושבים יחודש המאבק והתומכים ייקראו לשוב אל ההר כדי להתנגד לפינוי.

עמונה, 19 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"עושה רושם שהעסק גמור. בלתי אפשרי"/ניב אהרונסון

"כמו שהמתווה הזה נוהל, הוא קרס כבר", אמרו במאחז. "בכל פעם שתוגש התנגדות חדשה הוא יתעכב בכמה ימים נוספים, ועושה רושם שהעסק גמור ובלתי אפשרי". לדבריהם, "אם היינו מאמינים שלאחר שנרד לדיור זמני מההר זה יצא לפועל, ניחא. אבל בצורה כזו - אין לדבר הזה סוף ולעולם לא יצליחו לממש את המתווה. אנחנו דורשים את החזרת חוק ההסדרה עם סעיף עמונה וחקיקתו בכנסת. רק בצורה כזו לא יגורשו יהודים מבתיהם. כל דרך אחרת לא תמומש, והיישוב ייחרב לחינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully