וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה הציגה את תכנית הברקזיט: "ההסכם יובא לפרלמנט"

תרזה מיי פרסה את משנתה בנוגע לעזיבת האיחוד האירופי, ופירטה את מדיניותה. "הממשלה תגיש את ההסכם הסופי להצבעה בשני הבתים של הפרלמנט בטרם יצא לפועל", אמרה והוסיפה כי בריטניה תעזוב את השוק האירופי היחיד

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי נשאה היום (שלישי) נאום בלונדון שבו פרסה את משנתה לגבי יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, כפי שהוחלט במשאל העם שהתקיים בקיץ האחרון. בנאומה היא אמרה כי היא תגיש את ההסכם הסופי ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי להצבעה בפרלמנט. מיי הוסיפה כי בריטניה תעזוב את השוק האירופי היחיד.

מיי ציינה כי היא מודעת לכך שממשלתה תצטרך להתפשר בשיחות המשא ומתן, אך לדבריה, חשוב יותר להגיע לוודאות רבה ככל האפשר. "כשזה מגיע לפרלמנט, זו הדרך היחידה לספק ודאות", אמרה בנאום שרבים ציפו לו בלונדון. "אני יכולה לאשר היום כי הממשלה תגיש את ההסכם הסופי שעליו יוסכם בין בריטניה לאיחוד האירופי להצבעה בשני הבתים של הפרלמנט בטרם יצא לפועל".

לקריאה נוספת:
השמיים לא נפלו: האירועים שזעזעו את העולם - אך רק לכמה ימים
ממשלת בריטניה נכנעה: תציג לפרלמנט את התכנית למו"מ עם האיחוד
"אכזרי": מאסר עולם לרוצח המחוקקת הבריטית שהתנגדה לברקזיט

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בנאום על עזיבת האיחוד האירופי , 17 בינואר 2017. רויטרס
"לא חצי בחוץ וחצי בפנים". מיי/רויטרס

מיי, כאמור, אישרה כי בריטניה תעזוב את השוק האירופי היחיד. עם זאת, היא אמרה כי בשיחות המשא ומתן עם האיחוד האירופי, בריטניה תחתור להסדרי מכס שיחליפו את הסדרי המכס של האיחוד האירופי. ראשת הממשלה אמרה כי בריטניה לא תאמץ גישה של "חצי בחוץ וחצי בפנים" לגבי האיחוד האירופי.

"אנחנו חותרים לחברות חדשה ושוויונית, בין בריטניה העצמאית, הריבונית והגלובלית לבין חברינו ושותפינו באיחוד האירופי", אמרה. "לא לחברות חלקית באיחוד האירופי או כל דבר שיותיר אותנו חצי בפנים וחצי בחוץ. אנחנו לא רוצים לאמץ מודל שכבר קיים אצל מדינות אחרות. אנחנו לא מעוניינים בחלקיקי חברות באיחוד כשנעזוב. הממלכה המאוחדת עוזבת את האיחוד האירופי ותפקידי היא להשיג את העסקה הטובה ביותר עבור בריטניה".

בעבר מיי אמרה כי בריטניה תפעיל את סעיף 50, שמאפשר שיחות יציאה רשמיות, החל מסוף מרץ. עד אז בריטניה לא תוכל לערוך שיחות רשמיות עם מדינות חברות אחרות באיחוד האירופי. מיי סירבה בעבר להעניק פרשנות לתכניות המשא ומתן שלה כשנשאלה על כך בפרלמנט. אך בנאומה כעת היא הכירה בעובדה כי העסקים בבריטניה דורשים בהירות לגבי עתידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully