וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסעתם ברמזור אדום? הקנסות מתייקרים - ובקרוב תתחילו לשלם יותר

17.1.2017 / 13:50

ועדת הכלכלה אישרה שורת תקנות, שייכנסו לתוקף בשבועות הקרובים. בין היתר, רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 תעלה לכם אלף שקל, וגם מאי-מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה כבר אי אפשר לצאת בחינם

צילום: באדיבות "אור ירוק", עריכה: אוהד פיטר

(אולפן וואלה! NEWS: שישה רוכבי אופניים חשמליים נהרגו בשנה החולפת)

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) תיקון של צו התעבורה כך שקנסות רבים יתייקרו. כך, למשל, הקנס על אי ציות לרמזור אדום יעלה ל-1,500 שקל במקום 1,000 שקל בענישה הקיימת, רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 תגרור קנס של 1,000 שקל ונהיגה בעגלה רתומה לבעלי חיים תגרור קנס של 500 שקל.

מדובר בצו שאותו ביקש שר התחבורה ישראל כץ לאשר בוועדה כדי להגביר את ההרתעה בציבור. בצו יש גם עבירות נוספות כמו קנס על מהירות בדרך עירונית בין 31 ל-40 קמ"ש מעל המותר, ובדרך בין עירונית 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר, של 1,500 שקל - במקום הזמנה לדין כיום. על עבירה של "אי מתן זכות קדימה להולך רגל שמתכוון לחצות במעבר חצייה או כשרכב אחר נתן זכות קדימה" ייקנסו ב-250 שקל.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נדחה גזר דינו של בוכריס; סגן הרמטכ"ל המיועד: "הורדה בדרגה - עונש קשה"
"החיים שלי נגמרו": האם חטפה את הילדים לרוסיה - האב נותר ללא מענה
חדר ליד חדר: עורך "ישראל היום" מעיד, מו"ל "ידיעות אחרונות" נחקר

רמזור אדום. ניר בן טובים
"זו אחת העבירות החמורות ומי שחוצה באדום - צריך לשלם"/ניר בן טובים

בצו מפורטות עבירות שונות של רוכבי אופניים, ובכלל זה, רכיבה שלא בישיבה על המושב, הובלה באופניים, רכיבה לצד רכב אחר, אי שמירת רווח, רכיבה שלא בימין הכביש, רכיבה על מדרכה, אי הפעלת אורות. על עבירות אלה יוטלו קנסות בסך 250 שקל במקום 100. כמו כן, הקנס על חנייה בשביל האופניים יעלה ל-250 שקלים.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) התייחס בדיון למאבק שהוא מוביל בקטל בדרכים והודיע כי בכוונתו לזמן בקרוב את שרי הממשלה לדיון מיוחד "בעקבות העלייה במספר ההרוגים ב-2016". על אי-ציות לרמזור אדום, אמר: "זו אחת העבירות החמורות ביותר ומי שעבר באדום צריך לשלם". ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הציע בדיון "להעביר את תוספת הכסף שתגבה המדינה למאבק בקטל בדרכים".

על השר כץ לחתום על התקנות החדשות והן ייכנסו לתוקף בעוד יותר מחודש, כ-30 יום לאחר פרסומן ברשומות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully