וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בגרמניה קבע: המפלגה הניאו-נאצית לא תוצא מחוץ לחוק

בית המשפט החוקתי דחה את תביעת המדינה לאסור בחוק על המפלגה הנציונל-דמוקרטית, NPD, וקבע כי היא חלשה ולא מטילה איום. "אין מספיק ראיות להוכיח כי פעולותיהם יצליחו בסופו של דבר", נכתב בפסק הדין

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

בית המשפט החוקתי בגרמניה דחה היום (שלישי) ניסיון של המדינה להוציא מחוץ לחוק את המפלגה הניאו-נאצית, הנציונל-דמוקרטית, NPD, שסוכנויות המודיעין במדינה הגדירו אותה גזענית ואנטישמית. בית המשפט קבע כי היא אינה חזקה דיה ולא מטילה איום.

עם זאת, נשיא בית המשפט אנדראס פוסקולה אמר כי אופי המפלגה הוא אכן אנטי-חוקתי. "מפלגת NPD חותרת למטרות אנטי-חוקתיות, אך בעת הזו אין מספיק ראיות להוכיח כי פעולותיהם יצליחו בסופו של דבר", אמר פוסקולה.

פסק הדין מגיע על רקע חשש גובר מהעלייה בתמיכה בארגונים ימנים קיצוניים בשל התנגדותם לזרם המהגרים שהגיע לגרמניה בשנים האחרונות. עם זאת, מהלך של הוצאת מפלגה מחוץ לחוק בגרמניה הוא מסובך, בין היתר בשל הזיכרונות המרים מהוצאות המפלגות הנאציות והקומוניסטיות מחוץ לחוק.

לקריאה נוספת:
מנהיגי אירופה נגד דברי טראמפ: "לא צריכים עצות מבחוץ"
חדשות טובות למרקל: צניחה חדה במספר מבקשי המקלט שהגיעו למדינה
מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל

שופטי בית המשפט החוקתי בגרמניה פוסקים על גורל המפלגה הניאו נאצית, NPD, 17 בינואר 2017. רויטרס
הרכב השופטים שפסק לטובת המפלגה, היום/רויטרס

סוכנות המודיעין הגרמנית סבורה כי ל-NPD, שהוקמה ב-1964, יש כ-5,000 חברים בגרמניה כולה, מדינה המונה 82 מיליון בני אדם, והיא קשורה לכמה מעשים אלימים ניאו-נאציים. כמה מהדמויות הבכירות במפלגה הורשעו בהכחשת שואה או הסתה אך המפלגה מכחישה כל קשר לאלימות.

המפלגה מעולם לא זכתה במספיק תמיכה שהקנתה לה מושבים בפרלמנט הפדרלי ובספטמבר האחרון היא איבדה את כסאה היחיד במועצה האזורית, אף שהיא כן מיוצגת במועצות מקומיות. מומחים רבים גרסו כי אם תינתן ל-NPD האפשרות להמשיך ולהתקיים ייווצר מצג של לגיטימציה ויישלח מסר שדעות ימניות קיצוניות הן מקובלות. אחרים סברו כי הוצאתה מחוץ לחוק תהיה לא יעילה ותדחוף את חבריה לפעול במחתרת.

בית המשפט החוקתי כבר דחה הצעה לאסור את NPD ב-2003 בשל העובדה כי סוכנים ממשלתיים שנשתלו בתוך המפלגה היו אחראים בחלקם לראיות שהצטברו נגדה. רק שתי מפלגות הוצאו מחוץ לחוק מאז מלחמת העולם השנייה, מפלגת הרייך הסוציאליסטית, תולדה של המפלגה הנאצית של היטלר ב-1952, והמפלגה הקומוניסטית ב-1956 במערב גרמניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תומכי מפלגת NPD בקלן, גרמניה, 9 בינואר 2017. רויטרס
הפגנת תומכי NPD בגרמניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully