וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח ראאד סלאח שוחרר מהכלא לאחר תשעה חודשי מאסר

17.1.2017 / 8:30

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית סיים לרצות את העונש שנגזר עליו בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות בעקבות נאום שנשא ב-2007. בשבוע שעבר המליצה המשטרה כי להעמידו לדין בגין הסתה לאלימות ולטרור

עריכה: יוסי אלטר

(בווידיאו: ראאד סלאח בבית המשפט במהלך הדיונים בערעורו)

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שייח ראאד סלאח, השתחרר היום (שלישי) מכלא רמון, שם נשא עונש מאסר של תשעה חודשים בגין הסתה לאלימות והסתה לגזענות. בשל החשש מפני הפרות סדר של חברי התנועה האסלאמית עם שחרורו של סלאח, החליטו בשב"ס כי הוא יועבר ברכב של השירות מבית הכלא לצומת קסטינה, שם ישחורר לדרכו.

על סלאח נגזרו תחילה 11 חודשי מאסר, אך לאחר הגשת ערעור החליטו שופטי בית המשפט העליון כי יש להקל בעונשו, והפחיתו את מספר חודשי המאסר לתשעה. לפי כתב האישום, סלאח נאם בחודש פברואר 2007 בשכונת ואדי ג'וז שבירושלים, בנוכחות כלי תקשורת רבים וקהל של כאלף איש. זאת, על רקע מהומות שפרצו בקרב הציבור הערבי באותה התקופה, בטענה כי העבודות הארכיאולוגיות שהחלו אז בכניסה להר הבית, הן ניסיון ישראלי לחבל במקומות הקדושים שבאתר. כתב האישום מציין כי הנאום נערך על אף צו ההרחקה מהעיר העתיקה, שאסר על סלאח להימצא גם במרחק של 150 מטר מתחומה.

לקריאה נוספת:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראאד סלאח בגין הסתה
העליון דחה את ערעורו של ראאד סלאח אך הקל בעונשו: ירצה 9 חודשי מאסר
השייח ראאד סלאח פתח בשביתת רעב בכלא במחאה על החזקתו בבידוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרא לפתוח באינתיפאדה נגד ישראל. סלאח בדרכו לכלא במאי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתב האישום מוזכר כי בנאומו חזר סלאח, בין היתר, על העלילות האנטישמיות, שלפיהן היהודים אפו מצות מדם של ילדים נוצרים. "אנו לא הרשינו לעצמנו אף פעם ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש רמדאן המבורך בדמם של הילדים. ואם מישהו רוצה הסבר יותר מורחב אז שישאל מה היה קורה לחלק מהילדים של אירופה, אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש. אלוהים גדול, האם זו דת? ככה אלוהים רוצה? אלוהים עוד יתמודד אתכם על מה שאתם עושים".

עוד נכתב כי סלאח קרא לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה נגד ישראל. "אנו מבקשים מכל מוסלמי וערבי בהווה האסלאמי והערבי - עכשיו באה חובתם לסייע לעם הפלסטיני", אמר סלאח בנאומו. "עכשיו באה חובתם להוציא לדרך אינתיפאדה אסלאמית ערבית מהאוקיינוס לאוקיינוס, כתמיכה בירושלים הקדושה ומסגד אל-אקצא המבורך".

כ-20 אלף בני אדם הפגינו באום אל-פחם בעד התנועה האיסלאמית. פאנט
המשטרה המליצה להעמידו לדין בגין עבירות נוספות. סלאח/פאנט

בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי קיימת תשתית ראייתית להעמדתו לדין של סלאח בגין עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. זאת, לאחר שהיחידה הארצית של המשטרה סיימה לחקור את החשדות נגדו, תהליך שבמהלכו אף נחקר סלאח באזהרה.

לפי המשטרה, החקירה החלה בעקבות פרסומים בכלי תקשורת לשורת התבטאויות של סלאח בנוגע לפלג הצפוני, תפיסת עולמה של התנועה האסלאמית ותפקידו בה, על אף הכרזתה כבלתי חוקית. עם סיום החקירה העבירה המשטרה לפרקליטות מחוז חיפה את כלל הממצאים, תשתית הראיות והחומרים שנאספו לעיון והחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully