וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני שייך ליקום": מת האדם האחרון שצעד על הירח

17.1.2017 / 8:30

יוג'ין סרנן היה מפקד החללית במשימת האפולו 17 בשנת 1972, ומאז שכף רגלו עזבה את פני הירח לא היה עוד איש שהגיע לגרם השמיים. "עזבנו את הירח, ואם נשוב, נעשה זאת בשלום ובתקווה לכל האנושות", אמר אז בעת ששב לחללית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

יוג'ין סרנן, האסטרונאוט האחרון שצעד על הירח, מת אמש (שני) בגיל 82 – כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית נאס"א. לפי ההודעה, סרנן, שהיה בעברו גם האדם השני שיצא מהחללית אל החלל, מת בעקבות "בעיות בריאות מתמשכות" כשהוא מוקף בבני משפחתו.

סרנן, שהיה מפקד החללית במשימת האפולו 17, נחת על הירח והניח את רגליו על פני הקרקע ב-11 בדצמבר 1972, כשאליו התלווה הגיאולוג ונהג רכב הנחיתה הירחי, הריסון שמיט. רק עשרה בני אדם עשו זאת לפניהם, ואיש לא עשה זאת אחריהם.

"אל אלוהים", אמר סרנן לחדר הפיקוד ביוסטון שבטקסס בעת הנחיתה. "זה מדהים". סרנן ושמיט שהו על גרם השמיים במשך שלושה ימים. הם גמעו יותר מ-30 קילומטרים ואספו יותר ממאה קילוגרמים של אבנים במהלך סיורם במכתשים ובגבעות. "ידעתי שהשתנתי בשלושת הימים האחרונים וכי איני משתייך יותר רק לכדור הארץ", כתב סרנן בספר זיכרונותיו שכותרתו "האיש האחרון על הירח". "מאותו הרגע, הייתי לאדם המשתייך ליקום".

עוד כתבות מהעולם:
טורקיה: נעצר המחבל מהפיגוע בליל השנה החדשה באיסטנבול
עוד בטרם נכנס לתפקיד: הלגיטימיות של טראמפ כנשיא מוטלת בספק
מנהיגי אירופה נגד דברי טראמפ: "לא צריכים עצות מבחוץ"

האסטרונאוט האמריקאי יוג'ין סרנן האדם האחרון שדרך על הירח, 17 בינואר 2017. AP
"השתניתי בשלושת ימי על הירח". סרנן/AP

סרנן היה בן 38 בלבד כשהוא המריא בחללית האפולו לעבר הירח. ביומו האחרון על גרם השמיים הוא הותיר מזכרת: ראשי התיבות של שמה של בתו, טרייסי, על פני הקרקע. "כרעתי על ברכי ועם אצבעי רשמתי TDC על הקרקע, כשאני יודע ששלוש האותיות האלה יישארו שם למשך יותר שנים ממה שניתן לדמיין".

"עזבנו את הירח, ואם נשוב, נעשה זאת בשלום ובתקווה לכל האנושות", אמר בעת עזיבתו לחדר הפיקוד. "כשאני עושה את הצעדים האחרונים האלה על פני הקרקע, אני רוצה להגיד כי האתגר האמריקני הנוכחי יצק את הגורל של המחר. דרך צלחה לצוות האפולו 17". מסעו לירח היה הפעם האחרונה של סרנן בחלל, לאחר 566 שעות ו-15 דקות מחוץ לאטמוספירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully