וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי את זה בעיניי": חבריו של החייל שנהרג בתאונה נפרדים

17.1.2017 / 7:20

ביחידה שבה שירת רב"ט ויאצ'סלב גרגאי, שנהרג במהלך תיקון נגמ"ש באימון בבסיס ברמת הגולן, כואבים את מותו של חברם. "הוא היה בשבילי כמו אח", סיפר אחד מהם. "כולם בהלם, זה לא היה אמור לקרות"

רב"ט ויאצ'סלב גרגאי, שנהרג בתיקון נגמ"ש ברמת הגולן, 17 בינואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
"תמיד היה מוקף בחברים". גרגאי/צילום מסך, פייסבוק

"בחור זהב עם לב ענק", כך סיפר מאור בקר, חברו מהטירונות של רב-טוראי ויאצ'סלב גרגאי שנהרג אתמול (שני) בבסיס אל פורן שברמת הגולן. "הוא תמיד דאג לחברים שלו, היה אכפתי מאוד לכל הסובבים אותו. תמיד היה מוקף בחברים. איבדתי חבר יקר וצה"ל איבד חייל מעולה".

גרגאי, בן 20 מראשון לציון, השתייך לחיל הטכנולוגיה והאחזקה (חיל חימוש). הוא נהרג בעת שביצע עבודות תחזוקה בנגמ"ש מסוג נמ"ר במהלך אימון של חטיבת גולני.

גם רוסלאן חומטוב נפרד מחברו ליחידה. "מי יתקשר עכשיו לשאול הגעתי הביתה ואם הכול בסדר איתי?", אמר. "ראיתי את התאונה במו עיניי ואני לא מסוגל לעכל, זה לא נתפס לי שזה קרה, כולם בהלם, זה לא היה אמור לקרות". הוא הוסיף כי גרגאי "היה בשבילי כמו אח, באמת. היה לו תמיד יחס טוב לסביבה, לאנשים, ותמיד עזר ותמך בכולם. הוא היה הראשון שהיה רץ לעבודה ובכללי לעזרה".

עוד בוואלה! NEWS:
עידו נהרג בהתהפכות טנק: "תמיד קראו לנו 'משפחת השריון'"
"רוצה להמשיך בחייו": החוק שמונע מהחייל שפניו הושחתו להשתקם
חייל נפצע קשה בתאונה בשיזפון; הופסקו האימונים על מרכבה סימן 4

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מונתה ועדת חקירה לבירור המקרה. צוות רפואי מטפל בגרגאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רון יונה, ששירת עם גרגאי בגדוד, ספד לחברו, שכונה סלבה. "סלבה הוא חייל מחימוש הגדוד, הוא חלק מהאנשים האלה שנמצאים 'מאחורי הקלעים' שלנו הלוחמים. האנשים האלו, החיילים האלו, שמשרתים אולי בתפקידים לא הכי נחשקים, עם יציאות כמעט כמו של לוחמים ואחראיים על העבודה 'השחורה', הם עמוד השדרה שלנו, ואנו לא יכולים להילחם שנייה בלעדיהם", כתב יונה בפייסבוק.

לדבריו, "הפעם הראשונה שבאמת הבנתי כמה התפקיד שלהם משמעותי בשגרה ובלחימה היה במהלך תרגיל גדודי ובהתארגנות אליו. הם האחראיים על הטיפולים השוטפים בנמ"רים, כלי הלחימה שלנו, על החילוצים והתיקונים ללא מעט התקלות שקורות בנמ"ר, גם באמצע השטח.

"לאחר שנחשפתי לתפקידם החשוב, לגישה בה הם עובדים ולאנשים האלו שמה מאפיין אותם הוא מוסר עבודה עצום, מקצועיות, אחראיות, אדיבות וערך לתפקידם המשמעותי הרגשתי צורך להביע לסלבה, ולשאר חיילי החימוש, את הכבוד והערכה המגיעים להם ולתפקידם הכול כך משמעותי", הוסיף. "תודה לך חבר, נוח על משכבך בשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות רפואי מטפל בגרגאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר התאונה מינה מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, ועדת חקירה בראשות מפקד חטיבת "כרמלי", אלוף-משנה פיני יוסף, לתחקור נסיבות התאונה. בעקבות האירוע פתחה המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בחקירה והיא צפויה לבדוק אם הטיפול בנגמ"ש בוצע על פי הנהלים ואם התאונה הקשה נגרמה כתוצאה מרשלנות או מתקלה מכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully