וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס נחקר באזהרה בחשד לעבירות זיוף ומרמה בפרשת בל"ד

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, שצפוי להיות מואשם בפרשת הברחות הטלפונים לאסירים, נחקר בלהב 433 בפרשת הכספים של מפלגת בל"ד. הוא חשוד בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב והלבנת הון

צילום: ערוץ 10

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) נחקר היום (שני) בפרשת הכספים של מפלגת בל"ד. גטאס הגיע היום למשרדי להב 433 ונחקר באזהרה, באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בחשד לביצוע עבירות זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב והלבנת הון. גטאס צפוי להיות מואשם בקרוב בפרשת הברחות הטלפונים לאסירים בכלא.

במסגרת הפרשה, שאותה מנהלת היחידה הארצית של משטרת ישראל בלהב 433 בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, נחקר חשד למרמה, בעיקר כלפי מבקר המדינה, בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגת בל"ד ומימנו את פעילותה. במהלך חקירת הפרשה נחקרו גם חברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחאלקה מבל"ד.

לקריאה נוספת:
פרשת השחיתות בבל"ד: זועבי וזחאלקה ייחקרו מחר בלהב 433
גטאס יודח? יש עתיד תומכת בחוק ההדחה, חופש הצבעה במחנה הציוני
האישום נגד ח"כ גטאס: "ניצל חסינותו להימנע מבידוק - וסיכן את המדינה"

ח"כ באסל גטאס מגיע למשרדי להב 433, 16 בינואר 2017. מגד גוזני
באסל גטאס, היום בכניסה ללהב 433/מגד גוזני

בתחילת החודש אישר היועץ המשפטי להגיש את כתב האישום נגד ח"כ גטאס. מידע זה עלה ממכתב שהעביר מנדלבליט ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולפרקליט המדינה. גטאס נעצר בחודש שעבר בחשד שהבריח טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

במקביל: 72 ח"כים חתמו על התנעת המהלך להדחת גטאס

בתוך כך, השר זאב אלקין, המקדם את חוק ההדחה נגד ח"כ גטאס גייס 72 חתימות של חברי כנסת כדי להתניע את מהלך ההדחה של חבר הכנסת. ההליך דורש אישור של 75% מחברי ועדת הכנסת ולאחר מכן אישור של 90 ח"כים במליאה. עם זאת, ספק אם יהיה ניתן לגייס 90 ח"כים שיצביעו בעד החוק במליאה, לנוכח ההתנגדות של ח"כים רבים בסיעת המחנה הציוני.

חמישה ח"כים מהקואליציה לא חתמו על הדחתו של גטאס, בני בגין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושלושת הח"כים של דגל התורה. גם ח"כ יעל גרמן מיש עתיד סירבה לחתום. המסמכים הוגשו לאדלשטיין, והשר אלקין אמר כי "כל בר דעת מבין שמקומו לא בכנסת וכל יום שהוא מקבל משכורת ונהנה ממעמד של חבר כנסת זו בושה לכנסת ישראל, בסוף השכל הישר יגבר, אני מאמין בזה". הוא קרא לחברי הכנסת של העבודה והתנועה להצטרף אליו ולהראות לו את הדרך החוצה. "מי שתומך בטרור ומבריח טלפונים למחבלים מקומו לא בכנסת".

אמש שלח גטאס מכתב לח"כים ובו ביקש מהם לא לתמוך בהדחה נגדו. "נעשה בי לינץ' ממשי ונגזר דיני בבית דין שדה מבלי שהוגש כתב אישום ומבלי שנערך לי שימוע כמתבקש בחוק. בימים הקרובים יהיו מאמצים להפעיל את חוק ההדחה נגדי ובמסגרת זו מן הסתם יופעלו עליך לחצים לתמוך בשימוש בחוק נואל, גזעני ואנטי דמוקרטי זה תוך שימוש ומינוף גל ההסתה הגזעני שהיה נגדי", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully