וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שנחשף בוואלה! NEWS: ראש אגף החקירות פורש מהמשטרה

16.1.2017 / 11:26

פרישתו של ניצב מני יצחקי נערכת במסגרת סבב מינויים במשטרה. במקביל אליו, מפקדי מחוזות תל אביב וחוף יפרשו גם הם. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי יצחקי שוקל להתמודד על תפקיד ראש הרשות להגנת עדים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(דיון במליאת הכנסת בחשיפת "מסמך יצחקי", בחודש יוני האחרון)

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, פורש לגמלאות. זאת כחלק מסבב מינויים עליו הודיעה היום (שני) משטרת ישראל, במסגרתו יפרשו קצינים בכירים נוספים. יצחקי נכנס לתפקיד בשנת 2013, לאחר שכיהן בתפקידים בכירים במשטרה, בהם מפקד יחידה להב 433, סגן מפקד מחוז ירושלים, ראש חטיבת המודיעין ומפקד מרחב ציון.

פרישתו של יצחקי מגיעה בעיתוי רגיש מבחינת חקירת פרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי יצחקי שוקל להתמודד על תפקיד ראש הרשות להגנת עדים. אולם, לא ברור אם המהלך ייעשה בתום חקירת נתניהו או בעיצומה. אישור מינויו לראש הרשות להגנת עדים דרוש את אישור הממשלה - ובראשם הנחקר נתניהו. יצחקי, הנחשב לדמות מרכזית בניהול חקירות ראש הממשלה ומתווה את מדיניות החקירה.

בנוסף ליצחקי יפרשו מהמשטרה גם מפקד מחוז תל אביב, ניצב משה אדרי, מפקד מחוז חוף, ניצב עמוס יעקב, היועץ המשפטי למשטרה, תת-ניצב שאול גורדון, יועצת המפכ"ל לענייני נשים, תת-ניצב יעל אידלמן וכן נשיאת בית הדין למשמעת של המשטרה, תת-ניצב רחל אדלסברג.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם הרביעית: מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס נחקר במשטרה
הדחת גטאס: יש עתיד תומכת בחוק, חופש הצבעה במחנה הציוני
ברגע האחרון: הרשות סיכלה פיגוע חמאס נגד חיילים בתוך הקו הירוק

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
עיתוי רגיש. יצחקי והמפכ"ל אלשיך בדיון בכנסת/נועם מושקוביץ

בחודש יוני האחרון התחוללה סערה סביב דיווחים על מסמך שהוכן באגף עליו מפקד יצחקי בשנת 2014 ובו מידע על אודות עברם הפלילי של עשרות חברי כנסת ושרים, בהווה ובעבר. בעקבות הפרסומים הגיע יצחקי יחד עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, לפגישה עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בלשכתו . בפגישה הסביר אלשיך כי כל המידע שנכלל במסמך טופל בידי המשטרה, כולל באמצעות חקירות גלויות, וכן נשללה האפשרות של פתיחת חקירה פלילית בעקבות המידע המופיע בו.

אלשיך הסביר אז כי המסמך הוא חלק מתהליך בקרה פנימי של יצחקי והדגיש כי על המשטרה נאסר לאסוף מידע על נבחרי ציבור. המפכ"ל הביע בפגישה צער על כך שהמידע דלף ואילו אדלשטיין ביקש שיפרסם הבהרה לפיה המשטרה אינה מחזיקה חומרים נגד חברי כנסת במטרה "'לשלוף' אותם לצורך פגיעה בפעילותם ובמועמדותם לתפקידים שונים".

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
פורש לגמלאות. יצחקי/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully