וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ברשות: חמאס הגביר את מאמציו להוציא לפועל פיגועים בישראל

בכירים ברשות הפלסטינית אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי ישנו מאמץ יוצא דופן מצד הארגון לבצע פיגועים בגדה ובתוך הקו הירוק. הלילה עצרו צה"ל ושב"כ 13 חברי מפקדת חמאס באזור בנימין

עריכה: יוסי אלטר

(דובר חמאס על הפיגוע בירושלים: "האינתיפאדה נמשכת", בשבוע שעבר)

הרשות הפלסטינית מחזיקה בבתי הכלא שלה עשרות פעילי חמאס שתכננו פיגועים נגד מטרות ישראליות או היו שותפים במימונן. גורמים בכירים ברשות אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי לאחרונה ניכר מאמץ יוצא דופן של חמאס להוציא לפועל פיגועים בגדה ובתוך תחומי הקו הירוק.

בחודשים האחרונים סיכלה הרשות כמה פיגועים של חמאס. לפחות אחד מהם נמנע ברגע האחרון: מטען חבלה רב-עוצמה, שהונח על ידי מחבל מירדן, נועד להתפוצץ בקרבת חיילים.

הרשות מחזיקה בין היתר בשלושה אנשי חמאס מחברון, שנמנו עם חוליית טרור של חמישה פעילים שתכננה פיגועי ירי וחטיפה. השלושה אגרו אמצעי לחימה, בהם חומרי נפץ וכלי נשק בתוך מנהרה שנחפרה מתחת לבית. מעצרם של השלושה הוביל לחשיפת המחבוא.

לקריאה נוספת:
בתגובה לירי סמוך לגדר: צה"ל תקף עמדה של ארגון חמאס בעזה
קטאר תעביר 12 מיליון דולר לרשות כדי לפתור את משבר החשמל בעזה
העסקה עם חמאס תקועה: "הם לא יקבלו כמות אסירים כמו בעסקת שליט"

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
מגביר את מאמציו להוציא לפועל פיגועים. אנשי חמאס בעזה/רויטרס

במהלך פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הלילה באזור בנימין נעצרו 13 אנשי חמאס. בין העצורים גם חבר המועצה המחוקקת מטעם הארגון. במהלך המבצע נתפסו גם סכומי כסף גדולים, כלי רכב וחומרי תעמולה של חמאס. מערכת הביטחון חשפה בשבועות האחרונים תשתית רחבה של הארגון שפעלה בגזרת רמאללה ובנימין. התשתית, שהייתה למעשה מפקדת חמאס באזור, שימשה לחיזוק אחיזת הארגון בגדה.

על פי הודעת שב"כ, פעילות המפקדה מומנה באופן רציף על ידי גורמי חמאס מחו"ל ומרצועת עזה. עוד נמסר כי חשיפת התשתית "מלמדת על המשך כוונותיה האסטרטגיות של חמאס להפעיל ולבסס את מעמדה בשטח, תוך ניסיון למוטט את שלטון הרשות", וכן על "ניסיונותיה הרבים של התנועה להוציא לפועל פיגועי טרור קשים".

כוחות הביטחון עצרו יותר מ-20 אנשי חמאס; סוכלו פיגועים בירושלים ובחיפה. דובר צה"ל
כמאה חוליות נחשפו בשנה שעברה. מעצר פעילים בחוליית חמאס בחודש שעבר/דובר צה"ל

בין היתר, הפעילה המפקדה האזורית פעילות באפיקים חברתיים וכלכליים ("דעווה", קירוב לבבות, א"י) וסיפקה תמיכה כלכלית באסירים, במשפחות מחבלים ובתא הסטודנטים של חמאס. בנוסף לכך, הפיצה המפקדה חומרי תעמולה של הארגון ומימנה עצרות המוניות.

בשנה שעברה חשפה מערכת הביטחון כמאה חוליות טרור, רובן של חמאס, שתכננו פיגועים ברחבי הגדה ובישראל. הן פעלו במסגרת מסודרת ולא במתווה של "זאב בודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully