וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה של היטלר שסימלה את תום המלחמה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

16.1.2017 / 7:00

היום לפני 72 שנים נכנס היטלר לבונקר שלו, ממנו לא יצא עד אשר שם קץ לחייו. בכנסת יקיימו ישיבה מיוחדת לזכר הנשיא לשעבר שמעון פרס שהלך לעולמו בספטמבר ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ישיבה מיוחדת בכנסת לזכרו של שמעון פרס

שמעון פרס, דצמבר 2004 בוועידת מפלגת העבודה. רויטרס
הלך לעולמו בגיל 93. פרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים בכנסת ישיבה מיוחדת לזכרו של הנשיא לשעבר שמעון פרס שהלך לעולמו בספטמבר האחרון. במהלך הישיבה יישאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. פרס הלך לעולמו בגיל 93 שמאחוריו עשייה פוליטית ענפה – בין היתר, כיהן ראש הממשלה, שרים והנשיא התשיעי.

הטרדות מיניות באקדמיה

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
למצולמים אין קשר לנאמר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה למעמד האישה בנושא ההטרדות המיניות במוסדות הלימוד להשכלה גבוהה. בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי מאות תלונות על הטרדות מיניות טופלו בשנת הלימודים תשע"ו במוסדות האקדמיים בישראל. לפי הנתונים, הליכים משמעתיים נפתחו נגד עשרות מרצים ואנשי סגל באוניברסיטאות ובמכללות בגין הטרדות מיניות, מעשים מגונים, התבטאויות סקסיסטיות בשיעורים ועוד. גם סטודנטים רבים הושעו מהלימודים בשל הטרדות מיניות כלפי חבריהם לאקדמיה ואף כלפי חברי סגל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

היטלר יורד לבונקר

אדולף היטלר. The press, צילום מסך
גופתו נשרפה על ידי עוזריו. היטלר/צילום מסך, The press

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 72 שנים, בשנת 1945, נכנס צורר היהודים אדולף היטלר לבונקר שלו, משם לא יצא עד אשר שם קץ לחייו באפריל של אותה שנה. כניסתו של היטלר לבונקר, שממוקם בברלין, יחד עם מזכירו האישי מרטין בורמן, פילגשו אווה בראון ושר התעמולה יוזף גבלס, סימלו במידה רבה את תום המלחמה. מששמע היטלר, כך לפי הדיווחים, כי הרוסים מתקרבים לעבר הבונקר גמלה בלבו ההחלטה לשים קץ לחייו. בראון התאבדה יחד עמו. לבקשתו של היטלר, גופתו נשרפה על ידי עוזריו כדי למנוע את ההתעללות בה.

האישה המנהיגה הראשונה באפריקה

אלן ג'ונסון סירליף נשיאת ליבריה. Josh Reynolds, AP
זכתה בפרס נובל לשלום. אלן ג'ונסון-סירליף/AP, Josh Reynolds

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 11 שנים, בשנת 2006, נבחרה אלן ג'ונסון-סירליף לנשיאת ליבריה ובכך הפכה לאישה המנהיגה הראשונה ביבשת. היא מכונה בפני תומכיה "אשת הברזל", כפי שכונתה בשעתה ראשת ממשלת בריטניה, מרגרט תאצ'ר. ג'ונסון-סירליף היא זוכת פרס נובל לשלום בשנת 2011 על מאמציה לקידום שוויון זכויות לנשים.

יום חופש הדת הבינלאומי

בית הכנסת זכור לאברהם, תל אביב. אפריל 2016. מגד גוזני
להעלות למודעות רדיפה דתית. בית כנסת בתל אביב/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את יום חופש הדת הבינלאומי. מדובר ביום שנועד להעלות למודעות את הרדיפות בהיסטוריה שסבלו בני דתות שונים כמו למשל הנצרות או היהדות. יום זה מעודד כל אדם לדבוק באמונה שלו מבלי לכפות על הזולת להאמין כמוהו. מדובר בעיקרון חשוב שמעוגן בהרבה מדינות מבחינה חוקית. יום חופש הדת הבינלאומי מצוין מאז 1786, עת עוגן הנושא בחוקה של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully