וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר תעביר 12 מיליון דולר לרשות כדי לפתור את משבר החשמל בעזה

שליח הנסיכות לרצועה מסר כי ההבנות הושגו לאחר פגישה בין אמיר קטאר למנהיג חמאס בעזה איסמעיל הניה. המחסור החמור בחשמל הוביל למחאה נדירה נגד הארגון ברצועה ולמעצרם של מאות אזרחים

ספק 500

קטאר תעביר 12 מיליון דולרים במטרה לפתור את משבר החשמל ברצועת עזה - כך מסר היום (ראשון) השליח הקטארי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי. זאת, בתום פגישה בדוחא בין אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני למנהיג חמאס בעזה איסמעיל הניה.

במקביל, בסוף השבוע הודיעה טורקיה כי היא מסכימה להעביר לרצועת עזה דלק כדי להביא לסיום המשבר, שנמשך זה כשבועיים. בעקבות מחלוקת חריפה בין ממשל חמאס והרשות הפלסטינית סביב תשלום מס עבור הדלקים שנרכשים מישראל ומשמשים את תחנת הכוח של עזה, רוב התושבים מקבלים חשמל רק במשך שלוש שעות ביממה.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר החשמל ברצועת עזה: חמאס עצר מאות פלסטינים במטרה לדכא את המחאה
בשל מחלוקת בין הרשות וחמאס: תושבי עזה סובלים משיבושים קשים בחשמל
חשש בישראל: מדיניות ההפרדה בין הגדה לעזה תקרוס - ותעצים את חמאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים נגד משבר החשמל ברצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשבר החמור ברצועה הוביל למחאה נדירה נגד שלטון חמאס. כוחות הביטחון של הארגון עצרו בימים האחרונים מאות תושבים ברצועה, כחלק מניסיונם לדכא את המחאה. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים קשים עם כוחות הביטחון של חמאס, ובכלל זה ירי לעבר מפגינים.

בסרטונים שהתפרסמו ברשתות החברתיות הפלסטיניות נראים מאות אנשים - בעיקר במחנות הפליטים הגדולים של רצועת עזה, כמו שאטי, ג'בליה, נוסיראת, חאן יונס ורפיח - כשהם מוחים על הפסקות החשמל הממושכות. חמאס, מצדו, ארגן אתמול עצרת משלו, ובה נשמעו קריאות נגד הרשות והעומד בראשה, אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully