וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים זייף מחלת אלצהיימר - כדי לחמוק מעונש כבד

15.1.2017 / 14:09

לפי כתב אישום נגד קובי בן גור, במשך משפטו בפרשת שוחד זייף מסמכים וקיבל אף נכות מלאה מהביטוח הלאומי. במסגרת עסקת טיעון, הוא יודה במיוחס לו ויבצע עבודות שירות. מדובר באחד מהמקרים הבודדים של אישום במרמה כלפי מערכת המשפט

קובי בן גור במהלך מתן גזר דינו, אפריל 2011. שי אוקנין
ישיב לביטוח הלאומי 200 אלף שקל. בן גור/שי אוקנין

איש העסקים קובי בן גור זייף מסמכים כדי לטעון שהוא חולה אלצהיימר ולחמוק מעונש כבד בפרשת שוחד – כך עולה מפרטי כתב האישום שהגישה היום (ראשון) המחלקה הכלכלית בפרקליטות לבית משפט השלום בתל אביב. הפרקליטות הודיעה כי הושג הסדר טיעון בין הצדדים, ובמסגרתו יודה בן גור שקיבל במרמה מהביטוח הלאומי קצבה חודשית והכרה בנכותו וייגזרו עליו חודשיים מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, וקנס בסך 150 אלף שקל. בנוסף, הוא ישיב לביטוח הלאומי כ-200 אלף שקל. ככל הידוע, מדובר באחד המקרים הבודדים, אם בכלל, שבהם מוגש כתב אישום בנסיבות של מרמה כלפי מערכת המשפט.

לפי הודעת המחלקה הכלכלית, בן גור הגיש במהלך משפטו מסמכים שונים המעידים על מצבו הבריאותי ההולך ומידרדר, על כך שהוא סובל מדמנציה אשר פוגעת בכושר שיפוט המציאות שלו, מתקשה לדאוג לצרכיו הבסיסיים וזקוק לליווי בני משפחתו לאורך כל שעות היום. בין היתר, המסמכים העידו כי מצבו מבחינה תפקודית תואם למצב של נכות מלאה, וזאת בשל מחלת האלצהיימר בה לקה כביכול. "כל זאת, בשעה שבן-גור מעולם לא חלה במחלה זו, ולא סבל מהתסמינים שתיאר ואף הציג בפני הרופאים השונים", נכתב.

עורכי דינו של בן גור, עפר ברטל ודב גלעד כהן, מסרו: "מדובר בעניין נושן אשר לא השפיע כהוא זה על פרשת 'רשות המסים' – נהפוך הוא. מר בן-גור נטל אחריות מלאה לדברים ואנו שמחים שגם הפרקליטות מצאה לנכון להביא את העניין לסיומו המהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully