וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה החדשה של טראמפ: שותפו של לותר קינג למאבק נגד האפליה

15.1.2017 / 13:34

נשיא ארה"ב הנבחר תקף את חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'ון לואיס, שהוביל את המאבק למען זכויות השחורים בשנות ה-60. זאת אחרי שהוא אמר כי הוא לא נשיא לגיטימי. "שיתמקד במחוז הכושל שלו", כתב טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ מצא מטרה חדשה לשגר עליה את חצו, הפעם בדמותו של חבר בית הנבחרים ג'ון לואיס, מגיבורי מאבק השחורים למען זכויות אזרח. טראמפ זעם על לואיס, שאמר כי הוא אינו ראוי להיות נשיא, ואמר כי לואיס הוא "רק דיבורים". הנשיא הנבחר אמר כי על חבר הקונגרס, המייצג את ג'ורג'יה, להתמקד בבעיות במחוז הבחירה שלו.

לואיס, חבר קונגרס מטעם המפלגה הדמוקרטית מאז 1987, אמר ביום שישי כי הוא לא ישתתף בהשבעתו של טראמפ ביום שישי הקרוב, מאחר שהוא לא רואה בו נשיא לגיטימי. "אני חושב שהרוסים סייעו לאיש הזה להיבחר ולהרוס את המועמדות של הילרי קלינטון", אמר לרשת NBC.

טראמפ, כהרגלו, לא נותר חייב והשיב במתקפת ציוצים. "חבר הקונגרס ג'ון לואיס צריך להשקיע זמן רב יותר בתיקון ובסיוע למחוז שלו, שנמצא במצב נורא ומתפרק (שלא להזכיר את רמת הפשיעה) מאשר להתלונן לשווא על תוצאות הבחירות. הכול דיבורים, דיבורים, דיבורים – אין מעשים או תוצאות. עצוב!", כתב.

עוד על עידן טראמפ
בייג'ינג משיבה לטראמפ: "עיקרון 'סין האחת' לא פתוח למשא ומתן"
טראמפ: "אפרסם דוח מלא על הפריצות למחשבים תוך 90 ימים"
לראשונה: נציגי מועצת יש"ע הוזמנו להשבעת נשיא ארה"ב

ג'ון לואיס, לימים חבר קונגרס, מותקף על ידי שוטרים שפיזרו מצעד למען זכויות אזרח באלבמה, 1965. AP
לואיס מותקף בידי שוטרים במהלך פיזור מצעד למען זכויות באלבמה, 1956/AP

לואיס היה אחד מבין "ששת הגדולים", כינוי המיוחס לראשי ארגוני זכויות האזרח הגדולים שפעלו למען שוויון בשנות ה-60. במהלך מצעד בסלמה, אלבמה, בשנת 1965, תועד לואיס כשהוא נעצר באלימות על ידי כוחות הביטחון שפיזרו את המצעד. האירוע כונה "יום ראשון העקוב מדם".

העימות בין טראמפ ללואיס הגיע ימים ספורים לפני יום מרטין לותר קינג, המצוין מחר. אתמול החלו הפגנות מחאה נגד טראמפ בהובלת הכומר השחור ופעיל זכויות האזרח אל שרפטון, וכמה אלפים צעדו בקור המקפיא בוושינגטון הבירה אל אתר הזיכרון למרטין לותר קינג. המארגנים ציפו לכמות גדולה יותר של משתתפים, אולם שרפטון אמר כי הוא מרוצה לנוכח הקור העז והגשם שפקדו את הבירה.

כ-30 ארגונים שונים, רובם מתנגדים לטראמפ, קיבלו אישור להפגין לפני טקס ההשבעה, במהלכו ואחריו. המשטרה בוושינגטון הבירה והשירות החשאי מתכננים לפרוס 3,000 שוטרים נוספים ולהעמיד בכוננות עוד כ-5,000 חיילים מהמשר הלאומי במהלך אותם ימים רגישים. האירוע הגדול ביותר צפוי להיות מצעד הנשים בעיר, שיתקיים יום לאחר השבעת טראמפ. המארגנים צופים כי כ-200 אלף איש ישתתפו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully