וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נהיה הרוב": מי עומד מאחורי הקמפיין שמעורר סערה?

15.1.2017 / 13:28

מסע הפרסום הקורא להיפרדות מהפלסטינים, הוא יוזמתה של תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" שחבריה הם בכירים לשעבר במערכת הביטחון. אזרחים רבים טעו לחשוב שמדובר בהשתלטות עוינת של ארגוני טרור פלסטיניים על כלי התקשורת

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: אלוף במיל' אמנון רשף, יו"ר תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" בראיון באולפן וואלה! NEWS)

קמפיין חדש שעלה הלילה (ראשון) ברחבי הארץ, ובו נעשה שימוש בסלוגן בערבית: "בקרוב נהיה הרוב", מעורר סערה. אזרחים רבים שנחשפו לקמפיין חשבו שחמאס השתלט על אתרי אינטרנט ישראליים ויזם שילוט חוצות, אך האמת היא שמאחורי הפרסומים עומדת תנועה ישראלית בשם "מפקדים למען ביטחון ישראל".

שלטים רבים נתלו ברחבי הארץ כחלק מהקמפיין הנרחב, ומודעות רבות מופיעות בעיתונות ובאתרי אינטרנט שונים. לדברי יוזמי הקמפיין, מטרתו לעורר התעניינות מצד הישראלים בכך שבשנים הקרובות, לדבריהם, יהפוך הציבור הערבי לרוב במדינת ישראל, מה שישים קץ לחזון המדינה היהודית, כהגדרתם.

כשמחייגים למספר הטלפון שמופיע בפרסומים, נשמע קולו של אלוף (במיל') אמנון רשף, יו"ר התנועה. "פרסומות פלסטיניות מרגיזות אתכם? גם אותי, אבל הן רק פרסומות ובקרוב הן תעלמנה", אומר רשף בהקלטה. "מי שלא ייעלם זה מיליוני הפלסטינים שחיים ביהודה ושומרון. הם רוצים להיות פה הרוב. הסכסוך עם הפלסטינים הוא הבעיה שלנו, ואותם אנחנו רוצים לספח? אם לא ניפרד מהם, הם יהיו חלק ממדינת ישראל והיא תהיה פחות יהודית ופחות בטוחה".

עוד בוואלה! NEWS:
אולפן הפקות סודי והברחות נשק לסיני: כך התבסס דאעש ברצועת עזה
בתגובה לירי סמוך לגדר: צה"ל תקף עמדה של ארגון חמאס בעזה
"אני חייב להיכנס לסיפור הזה": תמלולי חקירת ואנונו נחשפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בקרוב נהיה הרוב". שילוט בצומת גלילות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" מורכבת ממפקדים ומבכירים לשעבר במערכת הביטחון על זרועותיה השונות. חבריה תומכים ברעיון שתי מדינות לשני עמים, אך מבינים, לדבריהם, שהוא לא עומד על הפרק כרגע. בינתיים, הם אומרים, יש לנקוט בצעדים חד צדדיים כדי להסיר את האיום.

על פי חברי התנועה, יש לפעול קודם כל להשלמת הגדר המפרידה בין השטחים למדינת ישראל במקומות בהם בנייתה טרם הושלמה. לאחר מכן, על מדינת ישראל להיפרד משטחי הגדה, בשלב הראשון באופן הצהרתי בלבד. לדבריהם, לא מדובר ביציאה של כוחות צה"ל מהשטח ובתור התחלה גם לא בפינוי התנחלויות, אלא בהתחייבות להפסיק את הבנייה בהן לאלתר. אחת ממטרות הקמפיין הנוכחי, לדברי גורמים בתנועה, היא למנוע את ההצעות לסיפוח העומדות על השולחן בקרב חלקי ממפלגות הקואליציה.

מאז שהציבור נחשף לקמפיין, אזרחים רבים התקשרו לכלי תקשורת שבהם פורסמו המודעות כדי לבדוק אם אירעה בהם השתלטות של חמאס. ב"מפקדים למען ביטחון ישראל" רואים בכך הצלחה – שכן מטרתם הייתה להפסיק את האדישות בקרב הציבור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נועד לעורר מודעות בציבור. הקמפיין בנתיבי איילון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין באינטרנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully