וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

27 שנות מאסר לנהג לשעבר של ראש הממשלה שאנס ילדות

15.1.2017 / 8:52

בית המשפט גזר על אילן שמואל, בנוסף לעונש המאסר, כמעט מיליון שקל פיצויים לשבע קטינות שפגע בהן. שמואל הורשע באונס שתי ילדות בנות תשע עד 12 ובעבירות מין בילדות נוספות בשנים 2009-1988

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) 27 שנות מאסר בפועל לאילן שמואל, נהג לשעבר של ראש הממשלה שהורשע באונס ובמעשים מגונים בשתי ילדות ובעבירות מין בחמש נוספות. בנוסף על עונש המאסר הכבד, הוא ישלם פיצויים של 250 אלף שקל למתלוננת הראשונה, 200 אלף נוספים לשנייה, 100 אלף לארבע מתלוננות נוספות ו-90 אלף למתלוננת השביעית.

לפי פרטי הרשעתו, שמואל, שעבד במשרד ראש הממשלה כמה שנים לפני הגשת כתב האישום נגדו ב-2014, ביצע את המעשים בשנים 2009-1988 בילדות בנות תשע עד 12. שמואל, ששימש נהג מחליף, הורשע כאמור בשתי עבירות אונס ילדות, בניסיון לביצוע מעשה סדום בילדה ובעבירות נוספות.

עו"ד ענת גרינבאום, מפרקליטות מחוז ירושלים, מסרה לאחר מתן גזר הדין: "מרבית הקורבנות הן קרובות משפחה של הנאשם. חלק מהמעשים נעשו תוך שימוש בכח נגד הקטינות. לאחר חשיפת המעשים, התייצבו המתלוננות והעידו באומץ אודות מעלליו הנפשעים של הנאשם בהן, בעת שהיו קטינות. פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה להטיל על הנאשם עונש של ארבעים שנות מאסר בפועל ופיצויים למתלוננות. בית המשפט התחשב בחומרת המעשים, התמשכותם, ואכזריות ביצועם - והטיל על הנאשם עונש חמור של עשרות שנות מאסר בפועל".

הכרעת דין אילן שמואל, נהגו שלעבר של רה"מ - הואשם במספר מקרי אונס – בית המשפט המחוזי י-ם. נועם מושקוביץ
ביצע את המעשים על פני שני עשורים. שמואל/נועם מושקוביץ

בהכרעת הדין שניתנה בחודש ספטמבר נכתב כי עדויות המתלוננות ציירו תמונה ולפיה הנאשם פגע בהן בתקופה של כשני עשורים. "התמונה שצוירה לפנינו בכאב רב, בעצב, בצער ובכנות. בעדותן (של המתלוננות - א"ס) לא היה ניצוץ של רצון להרע, לפגוע או לתאר אירועים שלא התרחשו", נכתב.

מכתב האישום נגד שמואל, שהוגש ב-3 במאי 2014, עולה בנוסף כי חלק מהעבירות שיוחסו לו בוצעו בקטינות בנות משפחתו. תחילה נחשד שמואל, תושב מושב זכריה, ב-12 מקרים של אינוס ומעשים מגונים לאורך שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully