וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "קשיים משפטיים": נדחה הדיון ב"חוק גירוש משפחות מחבלים"

15.1.2017 / 14:20

החוק היה אמור לעלות לדיון בוועדת השרים, ומטרתו להקנות לשר הפנים ולשר הביטחון סמכות לגרש לתחומי הרשות או לחו"ל בני משפחה של מחבלים. ואולם, הוא נדחה בשלושה חודשים לאור הקשיים המשפטיים שעולים ממנו

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הכנות כוחות הנדסה להריסת בית המחבל בג'בל מוכבר, שביצע את הפיגוע בטיילת ארמון הנציב בשבוע שעבר)

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) בשלושה חודשים את בדיון בהצעת חוק "גירוש משפחות מחבלים", שתאפשר לשר הביטחון ולשר הפנים לקדם גירוש מעורבים בטרור ובני משפחותיהם ממזרח ירושלים לתחומי הרשות הפלסטינית או לחו"ל, ולמנוע את כניסתם לישראל. זאת, לאור "קשיים משפטיים בהצעת החוק". את החוק יזם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) יחד עם השר ישראל כץ (הליכוד), וחתומים עליו 15 ח"כים נוספים ובהם שני ראשי שב"כ לשעבר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר ויעקב פרי.

החוק פוצל לשני חוקים, האחד מתייחס לבעלי תושבות ישראלית שיגורשו על ידי שר הפנים, והשני מקל על שר הביטחון להורות למנהל האזרחי להפעיל את סמכותם לגירוש בשטחים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "שר הביטחון יורה על הפעלת הסמכות הקבועה בדבר הוראות ביטחון לגבי מבצעי מעשה טרור או קרוב משפחתו אשר היה שותף בביצוע המעשה באמצעות ידיעה, סיוע, עידוד או תמיכה לפני ביצוע המעשה, במהלכו או לאחריו. מוצע לקבוע כי הפעלת הסמכות כאמור תהיה לצורך תיחום מגוריו של המבצע או של קרוב משפחתו כאמור לתחומי הרשות הפלסטינית".

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
17 חכ"ים חתומים על הצעת החוק. יו"ר הקואליציה ביטן, מיוזמי ההצעה/נועם מושקוביץ

שני החוקים מורים לשרים להשתמש בסמכות המוקנית להם, וקובעים גם כי לא תופעל הסמכות לפני שתינתן הזדמנות למגורשים להשמיע את טענותיהם בפנים השרים או מי שהוסמך לכך. ההצעה הוגשה בחודש מרץ אשתקד, אך מקודמת רק כעת, ככל הנראה על רקע הפיגוע שאירע בארמון הנציב בירושלים בשבוע שעבר.

"מדובר בכלי נוסף שיהווה שובר שוויון במלחמה מול הטרור", אמר ח"כ דוד ביטן. "במקרים רבים מדי משפחות המחבלים מביעות תמיכה ואף מעודדות את המפגע, עלינו לאפשר כלים נוספים לרשויות למאבק בטרור במיוחד מול מפגעים בודדים". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהצטרף לדרישה לעלות את החוק לדיון, אמר כי "במלחמה מול הטרור ובהגנה על אזרחי ישראל אין אופוזיציה וקואליציה".

(עדכון ראשון: 10:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully