וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז התפוצץ "עמוס 6": SpaceX שיגרה לוויינים לחלל

14.1.2017 / 20:54

רקטה מסוג פלקון של החברה האמריקנית ועליה עשרה לווייני תקשורת שוגרה היום בהצלחה מארצות הברית. זהו שיגור ראשון מאז התפוצץ הלוויין הישראלי בספטמבר 2016

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

חברת SpaceX האמריקנית שיגרה היום (שבת) לחלל רקטה ובה עשרה לווייני תקשורת. זהו השיגור הראשון של החברה, מאז התפוצצות הרקטה מסוג פלקון ועליה הלוויין הישראלי "עמוס 6" בחודש ספטמבר האחרון.

הרקטה שוגרה מבסיס חיל האוויר ונדרברג בקליפורניה בשעות הצהריים, ומהנדסי התוכנית מגדירים את השיגור כהצלחה. כעשר דקות לאחר השיגור ניתק מהרקטה חלקה הראשון כמתוכנן, ונחת בשלמותו באוקיינוס הפסיפי. מ-SpaceX מסרו כי בכוונתם לעשות שימוש חוזר בחלק זה. השיגור הוא חלק מחוזה שיתוף פעולה שנחתם עם חברת "אירידיום" ושוויו 468 מיליון דולרים, לפי דובר SpaceX.

עוד בוואלה! NEWS:
יומיים לפני השיגור לחלל: הלוויין הישראלי עמוס 6 התפוצץ
הסוף לפספוס פניות בווייז: המערכת הלוויינית שתחולל מהפכה בניווט בישראל
מצרים שיגרה לחלל לוויין תקשורת

שיגור הרקטה של חברת SpaceX, ינואר 2017. רויטרס
השיגור מוגדר כהצלחה. הרקטה של חברת SpaceX, היום/רויטרס

פיצוץ הלוויין "עמוס 6" על גבי הרקטה של SpaceX, שהייתה אמורה להוביל אותו בחודש ספטמבר שעבר לחלל, הייתה מכה קשה לתעשיית החלל הישראלית. מדובר בלוויין התקשורת הגדול והמתקדם ביותר שנבנה אי-פעם במדינה, והיה אמור להחליף את "עמוס 2" ששוגר בדצמבר 2003 ועומד לסיים את שירותו. חוקרי התאונות שחקרו את התאונה שהתרחשה בחודש ספטמבר אשתקד, מצאו כי מקור התקלה היה בפיצוץ בקופסת הליום בתוך תא הדלק של הרקטה. לאחר המקרה עיצבו מחשד מהנדסי SpaceX את הרכיב שגרם לתאונה אשתקד. הרס הרקטה הביא לנזק של כ-62 מיליון דולרים לחברה ונזק של כ-200 מיליון דולרים לתעשיית החלל הישראלית בעקבות הרס הלוויין "עמוס 6".

ביוני 2015, רקטה שנשאה חללית משא בלתי-מאוישת של החברת התפוצצה כשתי דקות לאחר שיגורה מקייפ קנאברל. חקירת האירוע העלתה אז כי יתד בתוך מכל החמצן הנוזלי העליון קרסה.

בינואר 2015, הניסיון הראשון להנחית את הפלקון לאחר משלוח לתחנת החלל נכשל. זאת, בשל מחסור בנוזל ההידראולי שמשמש להכוונת הרקטה בעת הנחיתה. באפריל של אותה השנה, החברה ניסתה שוב להנחית רקטה בים ונכשלה, אחרי שעשר שניות לפני הנחיתה נכבה השסתום השולט במנוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תיעוד: פיצוץ לוויין התקשורת "עמוס 6" בקייפ קנאברל שבפלורידה. ספק 500
שיגור ראשון מאז התאונה. פיצוץ הלוויין "עמוס 6", ספטמבר 2016/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully