וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחיתות שוברת שיאים": מאות הפגינו בתל אביב נגד נתניהו

14.1.2017 / 21:30

צעדת המחאה, שאורגנה על ידי צעירי מרצ והמחנה הציוני, משכה אליה כ-200 איש שקראו: "ביבי, תתפטר, הציבור שווה יותר". בין הנוכחים גם הח"כים עמיר פרץ ותמר זנדברג והשר לשעבר אבי גבאי

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

מאות אנשים השתתפו הערב (שבת) בצעדת מחאה בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הצעדה, שהחלה בקריית הממשלה והסתיימה בכיכר רבין, אורגנה על ידי צעירי מפלגות המחנה הציוני ומרצ. בין הנוכחים: הח"כים עמיר פרץ, יואל חסון ורויטל סויד (המחנה הציוני) ותמר זנדברג (מרצ). גם השר לשעבר אבי גבאי, שהתפקד באחרונה למפלגת העבודה,צעד.

לפי הערכות, כ-200 איש השתתפו בצעדה, שנערכה ברקע חשיפת פרטי פרשות 1000 ו-2000, שעוסקות בין היתר בחשד לקבלת מתנות אסורות בשווי מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים במשך שנים, ובניסיון להיטיב עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס בתמורה לסיקור אוהד. המפגינים קראו: "ביבי, תתפטר, הציבור שווה יותר", "ממשלה מושחתת צריכה ללכת" ו"בואו נבנה תקווה לשלטון, ולא שלטון ההון".

עמיר פרץ תמר זנדברג רויטל סוויד וסתיו שפיר בהפגנה בתל אביב 14 ינואר 2017. ניב אהרונסון
חברי הכנסת סויד, שפיר, פרץ וזנדברג בהפגנה בתל אביב, הערב/ניב אהרונסון
הפגנה בתל אביב נגד השלטון 14 ינואר 2017. ניב אהרונסון
"השחיתות והניתוק מהעם שוברים שיאים". המפגינים, הערב/ניב אהרונסון

מהמטה שהוקם למען ההפגנה נמסר: "ממשלת נתניהו הורסת כאן כל חלקה טובה. השחיתות והניתוק מהעם שוברים שיאים, גלי הסתה, השיסוי והגזענות יוצאים משליטה, הצעות חוק קיצוניות ולאומניות גוררות את ישראל לבידוד מסוכן, בזמן שכניעה בלתי נסלחת לקיצוניים מובילה את ישראל להרס החזון הציוני".

מחר צפוי מוזס להיחקר בפעם השלישית במשרדי יחידת להב 433 בלוד, במסגרת פרשה 2000. כמו כן, צפוי השבוע להיחקר גם נתניהו, אולם טרם נקבע מועד לחקירתו השלישית. החוקרים ינסה לעמת את מוזס במהלך החקירה עם ממצאים חדשים שעלו בשבוע האחרון בפרשה, בין היתר בעדויות שנגבו ממעורבים נוספים. לפי דיווח בחדשות 10 אמש, יתואם מועד לגביית עדות מבעלי "ישראל היום" איש העסקים שלדון אדלסון.

הפגנה בתל אביב בעניין ראש הממשלה בנימין נתניהו 14 ינואר 2017. ניב אהרונסון
"לא שמאלני, חברתי". תל אביב, הערב/ניב אהרונסון
הפגנה בתל אביב בעניין ראש הממשלה בנימין נתניהו 14 ינואר 2017. ניב אהרונסון
ח"כ גילאון בהפגנה הערב/ניב אהרונסון

עד כה הקפיד נתניהו להרחיק את עצמו מקשר ל"ישראל היום" מאחר שהדבר מהווה עבירה על חוקי מימון מפלגות. ואולם, ברגע שנתניהו הוקלט במהלך משא ומתן כזה עם מוזס, שלא ברור כמה פעיל היה החלק שנטל בו, יהיה לו מאוד קשה להגיד שהיומון הממומן על ידי מקורבו אדלסון פועל כמערכת עיתונאית עצמאית ושאין לו השפעה עליה.

במסגרת פרשה 1000, חשוד ראש הממשלה בקבלת טובות הנאה מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, ובהן בקבוקי שמפניה וסיגרים. רעייתו שרה נתניהו, אמרה השבוע בעדותה כי בקבוקי השמפניה ממילצ'ן היו בגדר "חילופי מתנות לגיטימיים בין חברים". לפי חדשות 2, נתניהו טענה בעדותה כי גם משפחת ראש הממשלה רכשה מתנות עבור מילצ'ן, וכי במהלך עדותה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) היא "איבדה משלוותה מעת לעת".

הפגנה בתל אביב בעניין ראש הממשלה בנימין נתניהו 14 ינואר 2017. ניב אהרונסון
"ממשלה מושחתת צריכה ללכת"/ניב אהרונסון

עוד נחשף כי בשנים 2012-2010 הזמין איש העסקים מילצ'ן משקאות בסך כולל של יותר מ-57 אלף שקלים. על פי הדיווח, אנשיו של מילצ'ן ריכזו את כרטיסיות הזמנת המשקאות האלכוהוליים שרכש בחנות ברחוב גלגלי הפלדה בהרצליה פיתוח לאחר שהחלה החקירה המשטרתית בפרשה בחודש שעבר.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully