וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר אבי גבאי: "נתניהו סיים את דרכו ההיסטורית בממשלה"

14.1.2017 / 13:06

גבאי, שהצטרף לאחרונה למפלגת העבודה, טען: "הפרשה עם מוזס היא החמורה ביותר שהייתה לנתניהו". ח"כ מאיר כהן: "בליכוד אמרו לי שהם מריחים את הסוף". ח"כ נחמן שי קרא לפרסם את תמלילי שיחות נתניהו-מוזס: "הציבור לא יודע מה בדיוק קרה"

צלמים זמניים מורשים

השר לשעבר אבי גבאי, שהתפקד לאחרונה למפלגת העבודה, טען היום (שבת) כי "הליכוד ברח מהמצביעים שלו". לדבריו, באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית העיתונאי רועי כ"ץ, בהתייחסות לפרשה 2000 שעניינה הקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, "נתניהו סיים את דרכו ההיסטורית בממשלה, הפרשה עם מוזס היא החמורה ביותר שהייתה לנתניהו. הוא ניהל עם מוזס משא ומתן על התודעה שלנו – קנו ומכרו בכסף את התודעה שלנו".

"הצטרפתי כדי להגיע לעמדת השפעה, אבל עדיין לא החלטתי אם אתמודד לראשות העבודה", הוסיף גבאי, על רקע הקריאות במפלגת העבודה לקביעת מועד לבחירות הפנימיות לראשות המפלגה, בצל האפשרות כי הבחירות הכלליות יוקדמו בשל חקירות ראש הממשלה. גבאי, שפרש ממפלגת כולנו, הוסיף כי ראש המפלגה משה כחלון "לא התקשר לברך אותי על ההצטרפות לעבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
"מוזס: 'מה השורה התחתונה?'; נתניהו: 'אפשר לחוקק את זה'"
שרה נתניהו בחקירתה על בקבוקי השמפניה: "חילופי מתנות לגיטימיים"
חקירת נתניהו-מוזס: כל יוזמי חוק "ישראל היום" יזומנו למסור עדות

אבי גבאי באירוע היכרות עם המועמדים לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה, מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב. ינואר 2017. מאצ'י הוף
"עדיין לא החלטתי אם אתמודד לראשות העבודה". גבאי/מאצ'י הוף

באותו האירוע טען ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) כי "אני לא ממהר לצאת בהכרזות, אולם זו הפעם הראשונה מאז כינון הממשלה שריח בחירות נישא באוויר. אני מקבל את הרוח הזו מכיוונם של ח"כים ממפלגת השלטון, מהליכוד אמרו לי – מאיר, אנחנו מריחים שזה הסוף". עם זאת, בהתייחסות לסקר וואלה! NEWS האחרון הצופה יתרון בבחירות ליש עתיד, הוסיף: "זה לא עניין של החקירות, זו מגמה. הציבור חש שזוהי ממשלה ללא דרך וללא תכנית".

ח"כ כהן הוסיף כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט "צריך להגיד שהוא לא מטפל בנושא הזה. הוא היה איש של נתניהו, ונתניהו מינה אותו". הוא הבהיר: "אני לא מטיל ספק ביכולותיו וביושרו של מנדלבליט, אבל בגלל המבוכה שבה הוא נמצא ובגלל הרקע שלו, אני מצפה ממנו שיגיד, 'אני מושך את ידיי מהטיפול בתיק, הייתי תחתיך במשרת אמון, ואני מבקש להשתחרר מהתיק הזה'".

לדבריו, "אם השיח וההקלטות משקפות את מה שהיה בשיחות בין מוזס לנתניהו, זוהי אחת הפרשות הקשות שהיו במדינת ישראל". ח"כ כהן עוד טען כי "כמורה להיסטוריה לשעבר, אני חייב להגיד שכשמדברים על רודנות ועל תהליכים של פשיזם, הבסיס הוא השתלטות על אמצעי התקשורת".

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: יש עתיד עם 27 מנדטים, הליכוד עם 24

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בינואר 2017. רויטרס
"הבסיס לפשיזם הוא השתלטות על אמצעי התקשורת". נתניהו/רויטרס

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) דיבר באירוע "שבתרבות" בראשון לציון, בהנחיית חגי גולן, וקרא לפרסם באופן מידי את התמלילים המלאים של שיחות נתניהו ומוזס. לדבריו, "מדי לילה מתנהל מעל מסכי הטלוויזיה מסע הזוי של הדלפות והדלפות שכנגד. הציבור אינו יודע ואינו מסוגל להבין מה התרחש בדיוק, ולכן גם אינו יכול לגבש את דעתו". הוא הוסיף כי "הפרשיות השונות שבהן מעורב ראש הממשלה לא יאפשרו לה למלא את מלוא כהונתה".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) התייחסה גם היא לפרשה 2000 באותו האירוע, וטענה כי "יושב מו"ל עיתון שחולש לא רק על העיתון עצמו, אלא על הרבה מאוד אמצעי תקשורת אחרים גם כן, ומוכן למכור את היושרה של העיתון ולהטות סיקור לטובת ראש הממשלה תמורת כסף". לדבריה, "זה דבר פשוט בלתי נתפס. זו הזניה של התקשורת. אני מאוד מקווה שיתברר שזה לא היה, אבל אם היה – זה מאוד חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully