וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ועידת פריז: מגעים להקמת "ערוץ אחורי" בין אבו מאזן לטראמפ

13.1.2017 / 12:18

בצל המאמצים הדיפלומטיים שמובילה צרפת, לוואלה! NEWS נודע כי בסביבת הנשיא הנבחר נעשים מאמצים לייסד ערוץ תקשורת חלופי עם יו"ר הרשות - שלא יגיע לוועידת השלום. בפגישה בין מקורבו של טראמפ לאבו מאזן, הובהר ליו"ר כי הנשיא הנבחר אכן מתכוון להעביר את השגרירות לי-ם

צילום: לעמ, עריכה: יאיר דניאל

בתחילת השבוע שעבר נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה עם אנשי עסקים אמריקנים, בהם מקורב לנשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ. דבר קיום הפגישה, ב-2 בינואר, נחשף בעיתון "הארץ", שם דווח כי אנשי העסקים הבהירו ליו"ר הרשות כי טראמפ רציני בכוונותיו להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים. כעת, נודע לוואלה! NEWS כי הפגישה הייתה למעשה ניסיון להקים "ערוץ אחורי" לתקשורת בין אבו מאזן לטראמפ, בצל המאמצים הדיפלומטיים שמובילה צרפת לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

בפגישה נכחו המיליארדר הפלסטיני עדנאן מג'אלי, שבבעלותו עסקים, בין היתר, בשטחים הפלסטיניים ובארצות הברית, ואיש העסקים היהודי דניאל ארבס, תושב ניו יורק, שנחשב מקורב לחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר – שרק השבוע דווח כי ימונה ליועץ בכיר בבית הלבן, לאחר שייכנס אליו בעוד שבוע בדיוק הנשיא הנבחר. ארבס הגיע לרמאללה במטרה להעביר מסרים מוושינגטון וחזרה, לקראת כניסת טראמפ לתפקיד, וככל הידוע לא נשלח על ידי טראמפ, אלא יזם יחד עם מג'אלי את הניסיון להקים ערוץ תקשורת ישיר בין המנהיגים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על ועידת השלום בפריז: "הונאה פלסטינית בחסות צרפתית"
הפלסטינים על העברת השגרירות: "הכרזת מלחמה"; קרי: "תוביל לפיצוץ"
המסמכים שחושפים: "כך תיאמו קרי והפלסטינים את ההצבעה באו"ם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו מאזן עם מג'לי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהצד הפלסטיני, נכחו באותה הפגישה גם ראש המודיעין הכללי בגדה המערבית מאג'ד פרג' וראש צוות המשא ומתן מטעם אש"ף, סאיב עריקאת. עריקאת, נמצא השבוע בביקור מדיני ברוסיה ונפגש היום עם שר החוץ סרגיי לברוב, יהיה זה שייצג את הרשות הפלסטינית ואת אש"ף בוועידת השלום בפריז, שתיערך בתחילת השבוע.

אבו מאזן עצמו לא יגיע לוועידה, על אף שהיה אמור לנכוח ביומה האחרון. במקום זאת, סוכם בין הצדדים כי הוא ייפגש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד כשבועיים לאחר הוועידה, סביב סוף חודש ינואר או תחילת חודש פברואר.

בתוך כך, בכירים בצוות המו"מ של אש"ף אמרו לוואלה! NEWS כי בצד הפלסטיני שוקלים שורה של צעדים במקרה שוושינגטון אכן תעביר את השגרירות לירושלים. בין האפשרויות שנבחנות היא קבלת החלטה באש"ף לפיה הארגון יחזור בו מהכרתו במדינת ישראל, ודרישה להכרה אמריקנית בזכות הפלסטינית על מזרח ירושלים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ הנשיא הנבחר של ארה"ב במסיבת עיתונאים בארה"ב, 11 בינואר 2017. רויטרס
"ערוץ אחורי" עם אבו מאזן. טראמפ/רויטרס
סאיב עריקאת וסרגיי לברוב, מוסקבה, 13 בינואר 2017. רויטרס
עריקאת עם שר החוץ הרוסי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully