וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאשימה: ישראל תקפה שדה תעופה צבאי בקרבת דמשק

סדרת פיצוצים נשמעה בקרבת שדה התעופה אל-מזה ואמבולנסים הוזעקו למקום. גורמי אופוזיציה: אנשי צבא בכירים נהרגו. הצבא הזהיר את ישראל מ"השלכות התקיפה הבוטה", ומשרד החוץ פנה למועצת הביטחון של האו"ם

ספק 500

סדרת פיצוצים נשמעה הלילה (שישי) בקרבת שדה התעופה הצבאי אל-מזה שבקרבת בירת סוריה, דמשק. על פי אתר המזוהה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד, כמה טילים נורו אל שטח השדה. בדיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית נמסר כי כמה אמבולנסים הוזעקו אל המקום, אך לא נמסר מידע נוסף.

סוכנות הידיעות של המשטר סאנ"א דיווחה כי מטוסים ישראליים תקפו את הבסיס בדמשק "כחלק מתמיכתם בארגוני הטרור ובניסיון לשפר להם את המוראל". צבא סוריה הודיע בהמשך כי על ישראל להיזהר מפני "השלכות התקיפה הבוטה" וכי "יגדע את ידיהם של האחראים לה". על פי הודעת הצבא הטילים נורו משטח ישראל, ונחתו בשטח הבסיס.

עוד בנושא:
סוריה מאשרת: מטוסים ישראליים שיגרו טילים לעבר אזור דמשק
סוריה טוענת: ישראל שיגרה מהגולן טילים אל שדה תעופה צבאי בדמשק
באישון לילה, מהשטח האווירי של לבנון: השיטה החדשה של התקיפות בסוריה

תקיפה בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק, 13 בינואר 2017. טוויטר, מערכת וואלה!
לטענת המשטר התקיפה נועדה "לסייע לארגוני טרור". שדה התעופה אל-מאזה, הלילה/מערכת וואלה!, טוויטר

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי היו נפגעים בתקיפה וכי שמונה פיצוצים עזים הרעידו את האזור אחרי שטילים פגעו במצבור תחמושת בשדה התעופה. ברשת "אל-ערביה", המזוהה עם גורמי האופוזיציה בסוריה, דווח מפי מקורות בשטח כי כמה אנשי צבא נהרגו בתקיפה. בדיווחים לא מאומתים בכלי תקשורת אחרים המזוהים עם האופוזציה דווח כי מותם של שמונה קצינים בכירים, בהם קצין בכיר בדיביזיה הרביעית של צבא סוריה.

בשעות הצהריים נמסר בסוכנות הידיעות הממלכתית כי משרד החוץ בדמשק והשגריר באו"ם בשאר ג'עפרי פנו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולנשיא מועצת הביטחון השגריר השבדי אולוף סקוג בנוגע לתקיפה. בפנייתם נטען כי התקיפה "מהווה חלק משרשרת ארוכה של תקיפות מאז תחילת המלחמה בטרור", בהתייחסות ללחימה בסוריה מאז שנת 2011, ועוד נטען כי מדובר ב"הפרה של הריבונות הסורית", בידי ישראל. כמו כן, האשימו בדמשק את המודיעין הצרפתי, הבריטי והאמריקני בשותפות לתכנון התמקפה, ואת ערב הסעודית, טורקיה וקטאר בחלקן ב"ניסיון להרחיב את שליטתן בסוריה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
"שרשרת ארוכה של תקיפות". דיון במועצת הביטחון על המצב בסוריה/רויטרס

שכונת אל-מזה נמצאת בדרום-מערב עיר הבירה הסורית. שדה התעופה נחשב בעבר למרכזי בעיר עד שנפתח נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. עד לשנות ה-2000 היה בשכונה גם בית כלא ידוע לשמצה. כיום נמצאות בשכונה אוניברסיטת דמשק ושגרירויות זרות רבות.

בתחילת דצמבר הותקף השדה במהלך שיוחס אז בידי המשטר הסורי לישראל. סוכנות סאנ"א דיווחה אז מפי גורם בכיר בצבא אסד כי המתקפה, שלא גרמה לפצועים, בוצעה על ידי טילי קרקע-קרקע ששיגרה ישראל מהר אביטל שברמת הגולן. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה זמן קצר לפני כן כי כלי טיס ישראליים תקפו את המקום מהמרחב האווירי של לבנון.

בסוף נובמבר נערכה תקיפה נוספת על אדמת סוריה שייחס המשטר לישראל. אז הותקפו מחסן נשק בחטיבה 38, השייכת לדיביזיה הרביעית בצבא הסורי, שנמצא באזור א-סבורה שליד דמשק, וכן שיירת כלי רכב השייכת לחיזבאללה בסמוך לכביש דמשק-ביירות. על פי דיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה את התקיפה ביצעו מטוסים של חיל האוויר הישראלי.

(עדכון ראשון: 2:51)

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו את שדה התעופה הצבאי מאזה שליד דמשק, סוריה. דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
התקיפה בשדה אל-מאזה בחודש דצמבר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully