וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI על הכוונת: תיחקר התנהלותו בפרשת המיילים של קלינטון

13.1.2017 / 0:17

בעקבות טענות שהופנו כלפי ראש הבולשת ג'יימס קומי, על פגיעה מכוונת במועמדת הדמוקרטית, הוחלט במשרד המשפטים בארה"ב לבחון את הנושא. במרכז הבדיקה העיתוי שבו נפתח מחדש התיק - פחות מעשרה ימים לפני הבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: הילרי קלינטון מגיבה על פרשת המיילים בעיצומו של הקמפיין, מאי 2016)

מחלקת הביקורת במשרד המשפטים האמריקני צפויה לפתוח בבדיקת ההתנהלות של המשרד והבולשת הפדרלית (FBI), בתקופה שקדמה למערכת הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר – כך מסר אמש (חמישי) המבקר, מייקל הורוביץ, שציין כי ההחלטה התקבלה לאור דרישה מצד מספר רב של מחוקקים ומהציבור. הבדיקה תתמקד בהתנהלות בעניין חקירת פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

אנשיה של קלינטון האשימו בזמנו את ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, בכך שהוראתו על פתיחת תיק המיילים של קלינטון פחות משבועיים לפני הבחירות פגעה בסיכוייה לנצח. מנגד, טען קומי כי פתיחת התיק הגיעה לאור מידע חדש שהתגלה באותה העת, וכי התחייב בעדותו בבית הנבחרים לעדכן על כל שינוי במצב העובדות.

עוד בוואלה! NEWS:
שר ההגנה של טראמפ: "בירת ישראל היא תל אביב, שם יושב הממשל"
דיווח: סוכן בריטי אחראי לדוח על מידע רגיש שיש לרוסיה על טראמפ
שר החוץ המיועד של ארה"ב: "על ההנהגה הפלסטינית למנוע את האלימות"

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. רויטרס
"הרבה מונח על הכף". קלינטון/רויטרס

בהודעתו, מסר הורוביץ כי הבדיקה תתמקד בשאלה מדוע החליט קומי לכתוב את אותו מכתב לקונגרס, שהצית את ההתעסקות בנושא, 12 ימים לפני הבחירות. עוד הודיע כי יבדוק טענות לפיהן סגן ראש ה-FBI היה צריך לפסול את עצמו מלהתעסק בחקירה. בנוסף, ייבדקו חשדות כי עוזר התובע הכללי לענייני חקיקה מסר, בניגוד לנהלים, פרטים על החקירה שלא היו גלויים לציבור, וכן טענות להדלפות מצד עובדי ה-FBI.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הבהיר בתדרוך לעיתונאים כי הבית הלבן לא מעורב בחקירה. "ההחלטות של מבקר משרד המשפטים הן עצמאיות", אמר. "הממשל הגן בעקביות על מוסד הביקורת. לא נגיב לא באופן פומבי ולא באופן פרטי על החלטתו לחקור". לדברי ארנסט, "הרבה מונח על הכף" בחקירה כזו.

(עדכון ראשון: 23:27)

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
ייבדקו טענות להדלפות מצד עובדי ה-FBI. קומי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully