וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נערות הפיתוי" של חמאס: נחשפו 15 פרופילים מזויפים נוספים

13.1.2017 / 0:11

יום לאחר פרסום מבצע "קרב ציידים", הגיע לחמ"ל המיוחד שהוקם בצה"ל מידע על חשבונות נוספים שפועלים לדלות מידע מחיילים. בכיר במחלקת ביטחון המידע: "חשוב היה לנו להראות שהמונח 'האויב מאזין' אמיתי - וזה קורה כאן ועכשיו"

צילום: דו"צ

יום לאחר שנחשף כי חמאס עוקב אחר פרסומי חיילים ברשתות החברתיות, משתמש בהם, ומשתלט על הטלפון שלהם מרחוק באמצעות פרופילים מזויפים, אתמול (חמישי) נחשפו 15 פרופילים נוספים כאלה. זאת, בעקבות הקמתו של חמ"ל לפניות הציבור בנושא.

את המבצע לחשיפת מאמציהם של ארגוני הטרור לדלות מידע מחיילי צה"ל מוביל ראש ענף חקירות ניטור וסיכול במחלקת ביטחון המידע של צה"ל, סגן-אלוף א', יחד עם יחידות אחרות. לדבריו, "במהלך השנים האחרונות אנו מבינים שהאויבים של מדינת ישראל מבינים שהאינטרנט והרשתות החברתיות יכולות להביא מידע ערכי רב, כולל מידע מסווג. בשנים האחרונות החמאס מבינים את האזור הזה והארגון מתחיל להפעיל אישיות פיקטיביות בפייסבוק בעיקר סביב נשים אטרקטיביות".

עוד בוואלה! NEWS:
נערות הפיתוי: כך חמאס מרגל אחר חיילים ומשתלט על הסמארטפון
"נערות חמאס" הפילו חיילים בפח: "ניצלו חולשות אנושיות"

Tabea Fraumann - חשבון פיקטיבי של חמאס שנועד לפתות חיילים בפייסבוק. דובר צה"ל
"הנזק שנגרם עד כה מועט". תמונת הפרופיל של Tabea Fraumann, אחד מאלה שנחשפו היום/דובר צה"ל

סא"ל א' הסביר כי הארגון הפלסטיני פועל בשלוש דרכים מרכזיות. הראשונה היא כניסה לקבוצות פייסבוק בנושאים צבאיים, "ומטבע הדברים מדברים שם על נושאים צבאיים, והוא נהנה ממידע זה". דרך שנייה היא פנייה ישירה לחיילים. "מדובר בבחור צעיר שרוצה לייצר קשר עם אישה", הסביר, "זה טבעי. את הדבר הטבעי הזה ניצלו אותם גורמים עוינים כדי להשיג מידע, כולל מידע מסווג".

נתיב הפעולה השלישי הוא שליחת קישור לסוס טרויאני שמדביק את הטלפון של החייל ומצליח להשתלט על המכשיר. במסגרת זאת, מצליחים אנשי חמאס לדלות אנשי קשר, תמונות ומיקום של אותו חייל, כמו גם להאזין לשיחותיו, לעקוב אחר הודעות שהוא שולח ומקבל, ואף לבצע האזנת נפח, שמאפשרת להפעיל מרחוק את המיקרופון ולשמוע מה שקורה סביבו, גם לא בעת שיחה, או לצלם מתקנים רגישים בשליטה מרחוק, ללא ידיעתו של החייל.

לדברי סא"ל א', "כל חייל שמשרת ונמצא בפעילות מבצעית, בסיור כשהקשר פעיל ובכל פעילות מבצעית, למעשה האויב יכול לצפות ולהאזין". בעקבות חשיפת אופן הפעולה הזה, החליטו ביחידות המודיעין וביטחון השדה לפתוח במבצע "קרב ציידים", שבמסגרתו נחשפו פרופילים מזויפים ונערכה פעילות הסברתית נרחבת בקרב החיילים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
adi ohana - חשבון פיקטיבי של חמאס שנועד לפתות חיילים בפייסבוק. דובר צה"ל
תמונת הפרופיל המזויף של Adi Ohana שנחשף היום/דובר צה"ל
amelie shahar - חשבון פיקטיבי של חמאס שנועד לפתות חיילים בפייסבוק. דובר צה"ל
תמונת הפרופיל המזויף של Amelie Shahar שנחשף היום/דובר צה"ל

"פעלנו לדבר עם מנהלי הקבוצות האלה ולהוציא את הדמויות האלה החוצה", הסביר. סא"ל א' הוסיף כי אנשיו פעלו "לטפל במודעות של החיילים בנוגע לשיתוף המידע". לדבריו, "בעידן שיש תרבות של שיתוף מידע, אנחנו לא רוצים להפסיק את העניין הזה כי אלו החיים, אבל מי שבאמת יחליט אם הוא שומר על הסודות, ומי שביכולתו לסכל את הפעילות הזו אלה משרתי צה"ל בעצמם. חשוב היה לנו להראות לחיילינו שהמונח 'האויב מאזין' הוא אמיתי - וזה קורה כאן ועכשיו".

הוא הסביר כי הצעדים החשובים ביותר שבהם יש לנקוט כעת הם "לצמצמם את החשיפה הצבאית במכשיר, לא להזדהות כאנשי צבא ככל האפשר ולאשר חברות רק על בסיס היכרות אמיתית". כמו כן, התבקשו החיילים לא להוריד אפליקציות, אלא מחנויות אינטרנט מוכרות, ולהקפיד על הוראות ביטחון המידע. "מדובר במערכה", אמר, "זה לא נגמר ונמשיך לעבוד כדי לנטר ולסכל השתלטויות כאלה".

להערכת ראש הענף, "מדובר בפוטנציאל נזק גדול, אך בפועל אנחנו מעריכים את הנזק שנגרם כמועט עד כה". הוא הבהיר כי "על מנת למנוע את התממשות הנזק בצורה רחבה הרבה יותר, יצאנו עם זה. אם לא היינו יוצאים למבצע הזה, במקום עשרות - מאות ואלפים היו יכולים להיפגע". לדבריו, "אני יכול להעריך שהגיע אליהם מידע, ואף מידע שלא היינו רוצים שיגיע לידי האויב, אך ההערכה היא שזה לא יפגע בחופש הפעולה של הכוחות".

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully