וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעה נדירה: דובה חומה סורית ובנה נצפו בהרי בעלבק בלבנון

מגזין סביבה לבנוני דיווח כי הדובים נצפו בשטח לראשונה זה יותר מ-60 שנה. השניים תועדו בווידאו מתהלכים בהרי הנחלה המכוסים בשלג. הדוב החום הסורי נכחד בישראל, לבנון וסוריה בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת

צלמים זמניים מורשים

לראשונה זה יותר מ-60 שנה נצפה דוב חום סורי בשטח לבנון – כך דיווח אתמול (רביעי) מגזין הסביבה הלבנוני Green Area ("האזור הירוק"). קבוצת צעירים תיעדה בשבוע האחרון של 2016 דובה וגור מתהלכים בהרי הנחלה במחוז בעלבק, המכוסים שלג.

הדוב החום הסורי נפוץ כיום בטורקיה, בקווקז, בעיראק ובאיראן. הוא נמצא בסכנת הכחדה שכן הוא סביבות הגידול שלו הולכות וקטנות ובגלל ציד לא חוקי. בעבר הוא היה נפוץ גם בישראל, בסוריה, בלבנון ובירדן. עם זאת, הוא נכחד בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20.

הדובה והגור שלה נצפו בטלסקופ בלילה 29 בדצמבר, סיפר הצלם פואד עינאתי, המתמחה בחיי הטבע בלבנון. הוא הוסיף שבשנים האחרונות דיווחו תושבים שחזו בדובים באזור. מקרים אלה נרשמו בשנת 2004, 2011 ו-2015. כמו כן, נצפו דובים באזור הסורי שניר שבדרום מזרח סוריה.

עוד בנושא:
סוף לתעלומה: זו הסיבה שאימהות מחזיקות את התינוק על צד שמאל
"שינה את היחס למופעי לווייתנים": מת "טילי" הלווייתן שהרג 3 בני אדם
תיעוד נדיר: צלם מצא שבט אבוד באמזונס, שירה לעברו חיצים

תיעוד: דוב סורי נצפה בלבנון לראשונה זה 60 שנה. מערכת וואלה! NEWS
הדובה והגור שלה במחוז בעלבק, לבנון/מערכת וואלה! NEWS

עינאתי סבור כי אם אכן יתברר כי זהו הדוב הסורי יהיה מדובר באירוע היסטורי וחיובי עבור לבנון. אסעד סרחאל, מנהל שמורת טבע במדינה אמר כי מדובר בתת-מין של דוב שמתגורר במרחק 500 קילומטרים באזור טורקיה.

הדוב החום הסורי נחשב לתת-מין קטן במיוחד של הדוב החום. אורך גופו הוא כשני מטרים, גובהו ל-1.85 מטרים ומשקלו ל-200 קילוגרמים, כשהנקבות קטנות יותר מהזכרים. הדוב החום הסורי ניזון מעשבים, שורשים, פירות, דגים, חיות בר, זרעים וגופות בעלי חיים.


סרחאל סבור כי הדוב ככל הנראה הגיע מטורקיה, דרך סוריה וברח ממלחמת האזרחים במדינה. לטענתו, הגור ככל הנראה נולד באביב 2016. במרכז הארצי למחקר ומדע בלבנון אמרו כי קיימת סבירות שהדוב ברח מגן חיות או עבר דרך הגבול הטורקי בחיפוש אחר אזור חדש.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
צוות גן החיות עומד ליד מנגו, דוב סורי, לפני ניתוח בספארי ברמת גן. מאי 2014. רויטרס
דוב סורי חום המטופל בספארי ברמת גן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully