וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה משמחת: שתי ביצי נשרים בסכנת הכחדה אותרו בכרמל

12.1.2017 / 17:16

אוכלוסיית העוף הדורס בארץ מונה כ-150 פריטים בלבד, 40 מהם בכרמל, ומספר הקינונים נמצא בירידה מתמדת. לפי רשות הטבע והגנים, הנשר המקראי הוא בעל חשיבות מכרעת למערכת האקולוגית

עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: פקחים פועלים ללכוד נשר שנחת על גג מבנה ברעננה, בשנה שעברה)

שתי ביצי נשרים, שהוטלו לאחרונה בכרמל, אותרו על ידי פקחי רשות הטבע והגנים. זאת ברקע סכנת ההכחדה המרחפת מעל העוף הדורס, כשלפי הערכות, ישנם עשרות פרטים בלבד בישראל - מתוכם כרבע באזור הכרמל.

ביצים אלה הן הראשונות שאותרו בשנת 2017. מציאתן שימחה את עובדי הרשות, שכן בעשרות השנים האחרונות ירד מספר הנשרים בישראל. סקרי אוכלוסייה אחרונים שנערכים לאורך שנים על ידי רשות הטבע והגנים, האמונה על שמירת חי חיות הבר בישראל, מצביעים על דילול משמעותי באוכלוסיית הנשרים. כך למשל, מ-460 פרטים בשנת 2003, מונה כיום אוכלוסיית הנשרים כ-150 בלבד. מספר קינוני הנשרים בארץ , מדד המבטא את מצב אוכלוסיית הנשרים, נמצא זה כמה שנים במגמת ירידה.

עוד בוואלה! NEWS:
"שינה את היחס למופעי לווייתנים": מת "טילי" הלווייתן שהרג 3 בני אדם
משולש אהבה בספארי: קרנף שניסה לגנוב את לבה של קרנפית - נדחף למים
שומר הספארי ברמת גן נרדם – שלוש קרנפיות ברחו

קינון נשרים בכרמל. ספיר שימחי, רשות הטבע והגנים
קינון הנשרים בכרמל שבו נצפו הביצים החדשות/רשות הטבע והגנים, ספיר שימחי

במטרה להגן על אוכלוסיית הנשרים ולמזער את הפגיעה בהם, חברו רשות הטבע והגנים, חברת החשמל והחברה להגנת הטבע לפרויקט משותף בשם "פורשים כנף". המיזם נועד לשקם את אוכלוסיית הנשרים בישראל ותרם לחזרתם למצוקי הכרמל. כיום ישנם בכרמל יותר מ-40 נשרים.

יגאל מילר, האחראי לרביית דורסים ברשות הטבע והגנים סיפר: "הנשר המקראי, המצוי כיום בסכנת הכחדה ושתפוצתו בארץ עומדת על כ-150 פריטים בלבד, הוא סמל תרבותי משמעותי – הן בארץ הן בעולם, ובעל חשיבות מכרעת למערכת האקולוגית. רשות הטבע והגנים פועלת על מנת להגן ולעודד רבייה של אוכלוסיית הנשרים בישראל, בכדי לצמצם את הכחדתם, שנובעת בעיקר מהרעלות, צייד, דלדול מקורות המזון במקומות הקינון, התחשמלות ועוד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully