וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסדר טיעון עם הנהג שהואשם בהריגת בן דודו בתקרית בשועפאט

11.1.2017 / 22:26

עלי נימר, שבן דודו מוסטפא נורה בידי לוחמי מג"ב שחשבו שהשניים ניסו לבצע פיגוע דריסה במזרח ירושלים בספטמבר יואשם בעבירה של גרימת מוות בנהיגה רשלנית. הפרקליטות הסכימה שלא לבקש עונש של יותר מ-20 חודשי מאסר

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS על כוונת המשטרה להגיש כתב אישום מתוקן נגד נימר, בחודש ספטמבר)

בית משפט השלום בירושלים הרשיע אתמול (שלישי) את עלי נימר, הנהג שנחשד בהריגת בן דודו, מוסטפא, שנורה מאש לוחמי מג"ב בעת שנהג בשכרות - במסגרת הסדר טיעון בהסכמת שני הצדדים. נימר הודה בכתב אישום מתוקן שהוגש אתמול בסוף הדיון בעבירה של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, לפי פקודת התעבורה, ולא בעבירת גרימת מוות ברשלנות המופיעה בחוק העונשין – סעיפי אישום שהעונש המקסימלי עבור שניהם הוא שלוש שנות מאסר.

במסגרת ההסדר התחייבה הפרקליטות לא לבקש עונש גבוה יותר מ-20 חודשי מאסר. בהמלצת שופט בית משפט השלום ירון מינטקביץ' ולאחר שמיעת עדויות שוטרים שהיו במקום ושירו לעבר הרכב, הסכימו נציגת הפרקליטות, עו"ד מוריה בינה והסניגור עו"ד מאזן איוב לתקן את כתב האישום, וכן להשמיט את סעיף החזקת הסמים לצריכה עצמית שהופיע בכתב האישום המקורי. עוד הוסכם כי נימר יישלח לתסקיר שירות המבחן וכי דיון הטיעונים לעונש בעניינו יחל בחודש אפריל.

עוד בנושא:
הירי בשועפאט: חרף דרישת המשטרה - הנהג לא נאשם בהריגה
השופט בביקורת חריפה על המשטרה: "התנהלות תמוהה בפרשת הירי בשועפאט"
השוטרים ירו למוות בנוסע הרכב - אך דווקא הנהג חשוד בהריגתו

עלי נימר, חשוד בהריגה ובגרימת מוות ברשלנות של בן דודו מוסטפא נימר. בית משפט השלום ירושלים. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
נימר מובא לדיון בעניינו בבית המשפט, בספטמבר/נועם מושקוביץ

האירוע עצמו התרחש ב-4 בספטמבר 2016. לפי כתב האישום המקורי, כוחות משטרה נשלחו למחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים במסגרת פעילות לאיתור אמצעי לחימה ונגד הפרות סדר. במהלך הפעילות הקימו הכוחות חסם בצומת ציר ענתות – הכביש הראשי בשועפאט. נימר ובן דודו חזרו אותה שעה ברכבם אל המחנה, כשהם שיכורים ותחת השפעת סמים. נימר היה זה שנהג ברכב. השניים עמדו מאחורי משאית שנעצרה בגלל החסם המשטרתי ואז לחץ נימר על דוושת הגז ופרץ את המחסום, כשהוא מתעלם מפנסי השוטרים שסימנו לו לעצור ומקריאותיהם לעברו. משלא עצר הרכב, ולאור הסכנה שחשו לחייהם השוטרים שנכחו במקום ירו לעבר הרכב כדורי ספוג, ולאחר מכן פתחו באש חיה, ממנה נהרג בסופו של דבר מוסטפא.

"ניסיתי להאמין שזה לא פיגוע דריסה"

המשטרה סברה בתחילה כי השניים ניסו לבצע פיגוע דריסה שנועד להרוג חיילים, אולם לאחר מכן חזרה בה מטענה זו, כשהתברר כי מדובר באירוע של נהיגה תחת שכרות והשפעת סמים. באורח חריג, נימר נחשד בהריגת בן דודו מתוך הנחה שהיה צריך לצפות את תוצאות הנהיגה הפרועה שלו כשכוחות ביטחון נמצאים במקום. בכתב האישום המתוקן הואשם נימר בסעיף של גרימת מוות ברשלנות ובשורה של סעיפי אישום נוספים: נהיגה ללא רישיון וללא ביטוח, נהיגה בשכרות והחזקת סמים.

מוסטפה נימר, שנורה למוות בטעות בידי לוחמי מג"ב - משועפאט. ספק 500
"רק לאחר שהוא לא עצר פתחו באש חיה". מוסטפא נימר/ספק 500

עדויות השוטרים הסמויים שנכחו בתקרית שנשמעו במהלך דיון ההוכחות אתמול בבית המשפט הבהירו את הנסיבות המיוחדות של התקרית. "ניסיתי להאמין שזה לא פיגוע דריסה. אבל אחר כך הוא (נימר, א"ס) המשיך לנסוע לכיוון הכוח ולא שיתף פעולה ולכן הבנתי שהוא מתנהל כמו פיגוע דריסה", סיפר אחד השוטרים בעדותו. אותו שוטר סיפר כי בשלב הראשון של האירוע לא נפתחה אש אל עבר הרכב. "הוא נתן גז מטורף ושמעתי את המנוע צועק. אף אחד לא ירה בו עד לאחר שהאירו לו עם הפנס וצעקו לו בעברית והבהבו לו עם פליקר. צעקו לו בערבית, וירו בו ספוג, ורק לאחר מכן כשהוא לא עצר פתחו באש חיה", המשיך השוטר לתאר את קורות אותו לילה.

שוטר אחר תיאר את הרגעים שלאחר הירי: "ברגע שהרכב עצר בצורה מוחלטת צעקתי 'חדל', שלא יורים יותר. כשראיתי שאין סכנה לכוח הארנו עם פנסים לעבר הרכב וראיתי במושב שליד הנהג חשוד שראשו מוטל לאחור וזיהיתי עליו דם, ואת מי שישב ליד ההגה. חובש זיהה שהוא עדיין נושם, ולאחר מכן זיהינו שנודף ממנו ריח אלכוהול". אותו שוטר אף סיפר על האווירה בשועפאט שהובילה לזיהוי האירוע כפיגוע. "ברגע שהיה לי את כל הסימנים נאלצתי לבצע ירי על מנת לעצור את הרכב שלא התכוון לעצור. תוסיף לזה את כל אותם האירועים בגזרה ובכפר, וזה כמובן מעלה את רמת החשד לכל דבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התקרית במחנה הפליטים שועפאט, בחודש ספטמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully