וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקף אויבים, תחת מעקב מתמשך: דרכו של "האיש החזק בדרום" לכלא

12.1.2017 / 1:30

קרוביו של דומרני הגדירו את הכריזמה שלו "ממגנטת", אך גם אנשי הסוד הקרובים ביותר לא הצליחו למנוע את כניסתו לכלא. האמון שנסדק לאט לאט בארגון, הפניית הגב מבני שלמה והיריבות עם הכנופייה הגרוזינית – כך נראתה הדרך למטה

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש ארגון הפשע שלום דומרני, הודיע אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כי יקבל את הסדר הטיעון שישים אותו מאחורי סורג ובריח למשך שש שנים. לכאורה, מדובר בכניעה שמובילה להרמת גבה כשהיא מיוחסת לאדם עם כל כך הרבה כוח, אך גם ראש הרכב השופטים יורם צלקובניק לא התאפק ואמר לדומרני: "טוב עשית".

בהסתכלות על השנים האחרונות, ניתן לראות כי היו לא מעט רמזים שקדמו לנפילתו של מי שכונה האיש החזק ביותר בדרום. הסדקים החלו עוד מתוך הארגון כשמשברי האמון הגיעו בזה אחר זה, וה"חיילים" האמיתיים של דומרני הצטמצמו לבודדים בלבד. הטלטלה המרכזית אירעה כשמספר 2 בהיררכיה של הארגון, בני שלמה, ערק ופנה להשתלט על נחלות העבר של ראש ארגון הפשיעה, גייס כמה מאנשיו וכן יצר קשרים ענפים עם הכנופייה הגרוזינית באשדוד. מאבק עקוב מדם החל בין הארגונים, ומעקבים צמודים של המשטרה הצליחה למנוע חיסולים בפועל.

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
דומרני בבית המשפט/מערכת וואלה!, בני בן סימון

"דומרני הוא איש חכם וזהיר מאוד, עם קומץ אנשים שנאמנים לו במשך שנים – ויש גם מי שערק לארגון של בני שלמה", סיפר גורם המעורה בפרטים. "מדובר בדמות כריזמטית מאוד. לפעמים נראה שהוא ממגנט אנשים".

דומרני גדל באשקלון. מקורבים לו מספרים כי בעבר עסק בתחום הסמים וניסה גם להיכנס לתחום העפר והחול. לפני כשנתיים וחצי, נעצר דומרני והורשע בניסיונות סחיטה ואיומים כלפי הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן", במהלך מערכת הבחירות המוניציפליות בנתיבות. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עליו אז 15 חודשי מאסר.

אך גזר הדין לא גרם למשטרה לנוח על זרי הדפנה ולהניח לדומרני, והוא נותר היעד הבכיר של הארגון בפרט ושל משטרת לכיש בפרט. חיסולים, ניסיונות רצח, התערבות בסכסוכים של רבנים - כל המודיעין המשטרתי הצביע עליו, אבל היה קשה מאוד להוכיח את אשמתו.

עוד באותו נושא

רגע לפני שעד המדינה דיבר: דומרני הסכים לשש שנות מאסר

לכתבה המלאה
הילולת הרב יעקב איפרגן – הרנטגן בנתיבות, תיקון שנה והדלקת הנרות המסורתית, יולי 2011. שי מכלוף
דומרני כבר ריצה 15 חודשי מאסר בגין סחיטה ואיומים של "הרנטגן"/שי מכלוף

על החקירה הנוכחית עמלו במשך חודשים ארוכים חוקרי ימ"ר לכיש בפיקוד של סגן-ניצב יגאל קליימן. עבודת איסוף מידע מאומצת הצליחה להביא לגיבוש תשתית ראייתית כדי להגיש נגד דומרני כתב אישום שבו יוחסו לו עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות נשק וסיוע לחבלה בכוונה מחמירה. כל אלה, לדברי המשטרה, כדי לפגוע בארגון היריב של בני שלמה ובכנופייה הגרוזינית.

"הפרקליטות, בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל, ימ"ר לכיש, ניהלה משפט ארוך ולמרות הקשיים הראייתיים והמשפטיים הלא מבוטלים, עליהם הצביע בית המשפט כבר בהליך המעצר וכן בהמשך להליך גישור שהתקיים, עמדה על הגנת האינטרס הציבורי בכך שהנאשמים ירצו עונשי מאסר משמעותיים מאחורי סורג ובריח, המבטאים את חלקם במעשים המתוארים בכתב האישום, ואף לא הסכימה להפחית ולו במספר ימים מהעונש שהוסכם עליו במסגרת ההסדר", נמסר אתמול בהודעת פרקליטות מחוז הדרום.

מנגד, טוענים עורכי דינו של דומרני כי הרבה ממה שמיוחס לו במשטרה אינו אלא רכילות במקרה הטוב - ושקרים במקרה הרע. "משטרת ישראל מכנה את שלום דומרני 'יעד' ודי בכך כדי ללמד שהמשטרה עושה הכול כדי לעמוד ביעדים שלה, גם אם בדרך ייענש אדם שלא ביצע עבירות", מסר עו"ד עמית ויצמן. "במקרים רבים, דומרני משלם מחיר כבד על העובדה ששמו הוא דומרני ואחד מהיעדים של משטרת ישראל".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully